Mangla gör man ej varje dag



Idag är det tvättdag för mig, förrutom alla mina och M´s skitiga kläder så tvättar jag upp filtar och dylikt efter mig och lillebror som vi ska ha till Ärtan. Det jobbigaste är att en del av dem är i Ull så det är bara att snällt vrida ur dem efter tvättning och sedan mangla dem. Är egentligen ganska rogivande att stå vid en mangel och försöka kant passa lakan, men inte när mangeln är helt värdelös. Usch vad less jag är, men nu är jag klar med det. Innan jag använder mangeln nästa gång ska det ha gått så pass lång tid att jag hunnit förtränga hur dålig den är :-)

Funderar vidare på barnvagn, ska se om jag orkar och hinner ta mig iväg på mamma gruppen, i så fall kan jag be om att få provköra lite olika vagnar där, kan vara en idé kanske..

Tjing!



Kommentarer
Postat av: Kim

Vad e mamma gruppen för nått?



Jag funderar på att baka pepparkakor, bara för syns och doftens skull. Äter bara köpta, men det måste vara Annas! Så mycket godare enligt mig. :)

2009-11-25 @ 12:32:33
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: Annika

Hej vännen! Ledsen att jag inte svarat på dina frågor! Jag håller på med min uppsats och det känns nästan som att gå och vara gravid. Jag har lite svårt att få igång "förlossningen". ;) Jag födde min äldste son i Lund och det var där jag hade vetekuddarna. Med lillebror hans det lixom inte med riktigt. Han är född 2 timmar efter vi blev inskrivna på NUS. :) Med storkillen kunde jag inte använda lustgasen för jag mådde illa av den men med lillkillen hade jag lustgas genom hela förlossningen. Ring till NUS och kolla om de har vetekuddar!? Ha en bra dag! kram

2009-11-25 @ 13:27:25
URL: http://gabulfota.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0