Min vinst =)



Som jag skrev tidigare så var det  jag som vann väggordet hos Nikita. Till min förvåning så ligger företaget hon samarbetade med här i Umeå så idag var jag in hos Evelina på Creativ lounge. Vilken trevlig liten affär med tillhörande salong för både manikyr och frisering. Gillade deras idé skarpt och kommer nog hitta dit både en och två gånger till :-) Och vet ni vad, det verkar som de kommer börja sälja barnkläder också, det gillar vi skarpt för här i Umeå finns det inte så mycket av den varan att tillgå just nu...

Som tack för att jag kikade in hos dem så fick jag handla upp den fraktkostnad jag besparade dem, de slantarna och några till i mellanskillnad lade jag på denna härliga och ekologiska Baby olja från C/O GERD. Produkter från Lappland :-)




Sen var vi även i samma vända och hämtade ut några av frukterna från min tradera hysteri. Det paket som jag trodde skulle innehålla kläder i storlek 56 från Lindex innehöll en röd/vit jätteful Po.P overall i nått fleece aktigt material. Där gick det iväg ett surt mail kan jag lova, men sen hittade jag numret till säljaren och har löst det hela. Jag får mina kläder och tjejen som ska ha denna jättefula overall får den och vi blir ersatta för fraktkostnaden :)

Det andra paketet med tradera vinst var bröstpumpen jag ropade in för någon vecka sedan. Döm om min förvåning när en av de mer väsentliga delarna saknades!! Blev även då så jäkla arg, men mest besviken. Kollade på auktionen igen och längst ner under bilden står det att varan säljs enligt bild, vilket gör säljaren befriad från ansvar. Jag kommer dock lämna ett surt omdömme för det är så jäkla fult att inte vara öppen med att det saknas viktiga delar. Och till en bröstpump är själva pumphandtaget bland det viktigaste..
Lyckades i alla fall få fatt i den svenska återförsäljaren för Avent Isis och pratade med en jätte trevlig kvinna som nu ska skicka hem ett pumphandtag helt grattis till mig!! Tala om att göra min dag! Puss till dig i kundtjänsten på 08-725 14 00 .


Några till paket har även hämtats ut men vad innehållet i dessa är håller jag för mig själv för de som ska få julklappar av mig läser också här inne ibland :) Inte så många att fixa julklappar till längre, har lillebror kvar och det är som vanligt den svåraste att handla till :-S




Kommentarer
Postat av: Ida

Vilken otur, men vilken tur sen då =D

SKönt när det ordnar sej!

Jag har inte inhandlat några julklappar alls (skäms) tycker det är så svårt i år...vet inte alls va ja ska ge... Får ta det nästa helg.

Allt väl me dej? Händer ikväll? Fredag ju =)

Kram!

2009-11-13 @ 14:07:34
URL: http://minlillagroda.wordpress.com
Postat av: Hanna

Haha jadu det undrar jag också faktist ^^..

Men jag ser till att ta de lugnt och vila lite emellan åt också ;P.



Jadu vi vet inte redigt, en som kommer o kollar på lägenheten imorgon hon undra om vi inte kunde vara ute tills nästa vecka då hon skulle hem till thailand.

MEn vi hinner nog inte det, då henrik jobbar om dagarna.

Men vi får se ;P. annars har vi inte direkt någon tid att vara ute då ingen har köpt våran än ;P.



Tack detsamma!! :)

2009-11-13 @ 15:52:24
URL: http://hannafors.blogg.se/
Postat av: thessie

ja man vill ju bara att den lilla ska komma nu nu nu! va så himla mysigt att känna hans små fingrar :) åhh blir helt till mig när jag tänker på honom haha.



här är allt bra annars, hur är det själv?

2009-11-13 @ 15:52:51
URL: http://sleepygirl.blogg.se/
Postat av: Josefin

Håller med om att det var dålig stil av tradera-säljaren. Man antar ju att dom ska upplysa en om något fattas. Tur att du fick ett nytt handtag så inte hela affären blev för gäves.



Jo, har varit utan gips i några dagar nu och det är ömt i handen, men den blir bättre och bättre för varje dag. Ärret är som ihopläkt så nu behöver man inte oroa sig för att det ska bli infekterat. Känns skönt och bara 1½ vecka tills jag börjar jobba igen.

2009-11-13 @ 16:10:10
URL: http://josefinsblogg.wordpress.com
Postat av: Ida

Nä här händer inte mkt heller. Kanske ska baka några lussebullar, får se.

Jaa man får ju försöka se det positiva i det, å sen får man ju själv träna på att andas osv..

Hoppas d går bra på jobb o. att ni får en mysig kväll fram tills dess.

Kram!

2009-11-13 @ 16:18:29
URL: http://minlillagroda.wordpress.com
Postat av: Josefin

Ja, man måste ju försöka överklaga i alla fall. Jag har börjat putsa på det, men ska vänta med att skicka in tills jag börjar jobba igen. Jag har till början av december på mig att överklaga i alla fall. Tänkte fota lite på jobbet hur det verkligen ser ut i kassan och skicka med i överklagan. Kanske hjälper lite.

2009-11-13 @ 16:54:26
URL: http://josefinsblogg.wordpress.com
Postat av: Frida

helt rätt :) Ett ställe du känner till eller?

Absolut, det lugnar mig.



Det tror jag med, sen har man ju inte så mycket val. Om man stressar upp sig och blir orolig & spänd får man ju bara ondare och man kan ju inte ta sig ur det hela på annat sätt än att trycka ut ungen :)



kram



2009-11-13 @ 17:15:16
URL: http://fairfriday.blogspot.com
Postat av: Mim

Hej!



Jo vi har köpt en barnvagn från http://www.annaaxel.se/. Det är en kombivagn för det var vad de flesta rekommenderade. Hade inte hört talas om märket tidigare (Nowalux Senator) men läste i lite forum där de sade att den var bra (och bra pris). Möjligt att det skulle vara ännu bättre med sådana där svängbara hjul fram, verkar lite mer lättmanövrerad, men vi får väl se.



Ni skulle ha dagen före julafton eller? Spännande! :-D

2009-11-13 @ 17:30:01
URL: http://metrobloggen.se/mim
Postat av: Mammut

Ja, det är det verkligen!!! Jätte spännande! Tror att det är dax nu i helgen eller nästa vecka! haft värkar ich har värkar nu med...Bara att vänta tills dem blir starkare eller att vattnet går.. :) Allt bra med dig då? Kram

2009-11-13 @ 18:45:16
URL: http://www.metrobloggen.se/Mammut
Postat av: Linda

Vi ska ju ha bebis nästan samtidigt :) mysigt :)



2009-11-13 @ 19:36:00
URL: http://lindahh.blogg.se/
Postat av: thessie

man vill ju bara ha ut sin egen och mysa med!

har du ont eller andra besvär? när va det du skulle ha?

hoppas ni får en fin helg iaf :)

2009-11-13 @ 21:23:21
URL: http://sleepygirl.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jättefina väggord, tror jag ska skicka efter själv. Blev jättechockad över att din kille inte får vara kvar utifall ni inte får ert eget rum trodde det var en standard i det här landet. Kanske var jag allt för naiv då. Jag går hos privata barnmorska som tillhör ngt som kallas BB Stockholm, känns nästan hemskt att berätta nu när jag hört detta men då är man garanterad en plats att föda på en avdelning som ska vara mer hemtrevlig och harmonisk och likna miljön hos barnmorskan istället för förlossningsavdelning. Efter det så får man stanna på "hotellet" som de så fint kallar det som ligger på en annan våning. Jag hoppas du får ett rum så killen får spendera sina första pappa nätter med er. Stor kram

2009-11-13 @ 21:45:39
URL: http://alexxandria.blogg.se/
Postat av: Helena

Den där oljan har jag oxå.. jag bara älskar den!! Sen att den är från Jokkmokk är ju också kul :-)

2009-11-14 @ 09:41:11
URL: http://blogg.vk.se/e-lack

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0