Nonsens bloggen



Jag har en liten fundering så här på nattsidan.

Använder ni blogloving?

Och i så fall, har ni bloggar tillagda där som ni egentligen inte läser förutom visa inlägg ( alltså screenar redan på BL )?
Det har jag, det finns en bloggerska som har ganska mycket tävlingar ( ingen mamma bloggare utan en "vanlig" arbetslös en), i alla fall så är det lite lustigt för av mina ca 30 bloggar på bloglovin så är det just hon jag verkligen screenar bort, om det inte startas någon trevlig tävling vill säga ;-)
Till saken nu Liw!  I alla fall så är hon ganska full of it om man säger så, eller kanske snarar fylld med sig själv. Var in på BL nyss och kollade och då hade hon skrivit ett inlägg där hon bad om ursäkt för att hon kommer vara borta från bloggen ett tag, men att hon hoppas att folk klarar sig ändå. Hur jäkla självupptagen kan man bli? Det enda hon skriver om på sin blogg är vilka filmer hon sett, vad hon gjort på dagarna, vilket är nada och ingenting eftersom hon verkar okapabel att sköta ett jobb och sen så gör hon reklam för företag och visar upp paketen hon får från dem. Både paket för att hon gör reklam och som hon ska lotta ut i tävlingarna. Vem skulle sakna henne? Förstår hon inte att de enda som är in hos henne är de som tävlar? Åhh, så grymt ointressant blogg, vem bryr sig om hon inte kommer skriva ett inlägg på hela dagen, vem kommer sakna henne? Och det intressantaste på de sju timmar som gått sen hon skrev inlägget så har hon ändå hunnit med fem till efteråt, skulle inte hon vara borta från bloggen hela dagen?? Nä vissa bloggar och bloggare förstår jag mig inte på!
Och jag försår framför allt inte hur man kan tro att ens blogg är så viktig, utan något egentligt innehåll, att folk kommer sakna inläggen om man inte skriver på några minuter, timmar, dygn eller veckor. Bloggvärlden har öppnat helt nya dörrar för mina åsikter, skit kul! Tänk att det finns så mycket knas bara några knapp tryck bort :-)

Kom precis på att jag i och med detta inlägg faktiskt givit henne uppmärksamhet hon inte förtjänar, men jag blev så förundrad. Det värsta är att hon är ju inte ensam om den här sortens bloggning. Verkar vara det där innehållslösa massbloggandet som drar läsare, om det är sånt folk vill läsa , allt så IQ-befriat nonsens så varsegod, men här hittar ni det då inte. Eller kanske ibland, men visst är jag väl lite vettig också, i alla fall så är väl det intentionen att ge människor i min närhet möjlighet att följa vårt liv trots stora fysiska avstånd och på samma gång använda bloggen som min åsikts ventil. Tycker nog jag lyckas hyfsat bra..

Kommentarer
Postat av: emma

hej gumman. hehe oj, du verkade verkligen störra dig på den tjejens blogg, hehe..

Men ja håller med dig att ibland kan man inte begrippa sig på vissa bloggare.. ibland förstår jag inte hur de kan få så många läsare när deras bloggar inte är intressanta ..

2009-11-15 @ 06:48:35
URL: http://lillemspems.blogg.se/
Postat av: emma

igår så städade vi och satte upp 2 nya hyllor i barnrummet:) och fixade ihop babysittern så nu är den redo för att ha en bebis sittande där om några månader hehe:).. sen diska o laga mat och senare på kvällen såg vi på en rolig film (minns ej namnet) , men den va bra iaf och godismys framför filmen såklart:)



Har du alla bebisgrejer fixat nu?



jag är så orolig att jag inte ska veta när vattnet hur gått..Känner man skillnad , hur vet man att de är vattnet som går och inte att de är "jag" som kissar..???

2009-11-15 @ 06:50:49
URL: http://lillemspems.blogg.se/
Postat av: Anna

Sovdosen var inget för mig. Fick inte så mycket mer sömn tyvärr. Men jag har provat iaf. Så jag får försöka klara mig ingen eller lite sömn fram tills älsklingen kommer.



2009-11-15 @ 10:25:29
URL: http://annak84.blogg.se/
Postat av: Tella

Är det ngn som har skrivit sådär om dig?? Shit, vilken patetisk människa. men du..jag har själv haft två stalkers (förmodar att de kommer uppta sin besatthet nu när jag tagit bort lösen från bloggen) som höll på över ett år och livnärde sig på att skriva skit om mig. Ha! de försöker förminska mig och mitt liv konstant..Sådana människor talar mer om sig själva än om andra när de skriver sånt. Men det har de inte ens iq att förstå. Omoget. Dessutom är de båda föräldrar så man skräms lite av vilken prägel de kommer sätta på sina barn.. =/ huvva!

2009-11-15 @ 11:05:27
URL: http://tellas.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hahaha vad du är rolig, jag brukar läsa genom din bl för jag vet inte hur man andvänder den själv och lägger till bloggar hahaah, du har många. Men själv så är det som en vana att gå in på bloggar som jag inte ens läser, bara in och sen ut, sen har jag de som jag faktiskt läser ordentligt, det värsta bloggarna är ju de som skriver en liten kommentar typ hej hoppas du haft en fin dag!till 300 pers Bara för man ska in på deras och de vill höja sina läsarsiffror eller liknande, är detta tävlingsmänniskor undrar jag? Som är för slöa för att sporta? eller som inte har ngn vän att spela spel med? Nej tacka för bloggare som visar att de har hjärna, hjärta eller personlighet. Kram

2009-11-15 @ 13:02:53
URL: http://alexxandria.blogg.se/
Postat av: karolin

Jag håller med, vissa bloggare är bara för tråkiga! Självklart räknas jag själv nog dit lite då och då, men ibland, IBLAND, har jag nåt vettigt att säga :P



Kram!

2009-11-15 @ 17:17:16
URL: http://bekk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0