Polisradio för bebisar SKA jag ha



Ni som hängt med ett tag vet att det råder en nästan mordisk stämning mellan mig och kvarterets katter. Inte nog med att de är katter, de går in i vår lägenhet om vi har veranda dörren öppen, lika så genom fönstren om vi har dem öppna. Har försökt med allt  och inte ens Vilde skrämmer iväg dem :(
För någon dag sedan frågade jag även vad NI tycker behövs till bebis och en av sakerna var en sån där "polisradio" ja ni vet, man kan höra bebis när den vaknar. Jag SKA efter att ha läst den här artikeln skaffa en sån. Inte en chans att jag kommer våga låta Ärtan sova på vår uteplats med, vad som säkert är, mördarkatter i kvarteret.. Och ja, jag kan vara lite galen i bland, men någon crazy catlady tänker jag aldrig bli :-)

Kommentarer
Postat av: Ros-Marie

God morgon!

Ska bara kort tala om att jag verkligen förstår problemet med katter. Igår så meddelades det på nyheterna att en 3 månaders baby i Gävle hade kvävts till döds av en katt.

Barnet hade legat ute i sin vagn och en katt (barnens föräldrar eller någon annans katt, framgick inte)hade lagts sig på filten som låg på babysen och då kvävt den. Gräsligt tragiskt för alla. Jag förstår att det är ett problem med lösspringande katter. Hundar för inte gå lösa med katter. Katter viker inte för hundar, så det är inte konstigt att Vilde inte lyckas skrämma iväg "katten". Jag anser att katter i ett bostadsområde ska vara bundna liksom hundar.

Om man anser att katter ska vara lösgående så bör man bo där katten kan vara det, Ett mycket vanligt problem är dessutom all kattavföring i sandlådorna. Endast hyresgästföreningar och bostadsbolag kan sätta stopp för lösspringande katter.

Hoppas ni får stopp på "eran" katt. Katter är fina djur men kattägare kan vara stora egoister!

Kram mamma

2009-11-10 @ 09:29:48
Postat av: Tina S

Sucah vi har två katter här! MEn vi blir inte afv med dem, inte lätt tyvätrr :/ För som sgt den artiklen kan det hända många, katter tänker ju inte så precis..

Vi ska ha den 20 feb... Så ni hinner förre ;) Börjar du bli nervös?

Ananrs är de tbra här, älskar hösten o vintern, men är sur idag för det spöregnar här!!!

2009-11-10 @ 09:49:48
URL: http://onodiginfo.blogg.se/
Postat av: karolin

hehe men du, jag tycker man får bli hur crazy man vill när det gäller sitt barns säkerhet! Så kör hårt på polisradio tycker jag! Och jag håller med om att den där artikeln gav lite rysningar längs ryggraden, och katter brukar ju inte direkt säga nej till en varm och gosig vagn/vagga/vad det nu är, om de får chansen.



Kram

2009-11-10 @ 10:53:30
URL: http://bekk.blogg.se/
Postat av: Sophia

Ja de där var verkligen hemskt, läste om de igår...usch! Allt bra annars? Kram

2009-11-10 @ 12:53:20
URL: http://myfamilyblogg.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja, jag hoppas på en november bebis!!! Hade varit super mysigt.



Ok, men yoga vet jag en del som gått på som tycker det är bra. Men jag vet inte om vi har det här nere.



Kram kram

2009-11-10 @ 16:05:50
URL: http://annak84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0