Presenter


Gårdages aktiva och ganska fysiskt krävande fixande har satt sina spår. Så dåligt som jag sovit i natt har jag inte gjort på flera veckor. Har varit vaken i över en halvtimme nu och stelheten har inte släppt än, så med min vanliga otur får jag nog gå som en trebent elefant resten av helgen. Ska försöka få i mig lite frukost och sen blir det en snabb tur till affären för att innhandla lite saker inför kvällens middag med Ragnar, Frida och Aaron. Aaron som förövrigt inte fått sin två års present än fastän det gått över två veckor sen han fyllde år, fy skämms på oss :-) Det faktumet gör mig lite fundersam. Om det varit vår tvååring skulle nog inte jag vilja att det dök upp presenter flera veckor i efterhand, särskillt inte med tanke på julen som snart är här. Självklart ska barnen få presenter, men det blir så fel när de är så unga om de får presenter i tid och otid. För mig känns det viktigt att de lär sig att presenter är något man får vid födelsedagar och jul, inte när som. Men innan min käre M räcker fram presenten med lika gnistrande ögon som nog Aaron kommer få när han ser paketet så kommer jag be honom rådfråga föräldrarna hur de  vill. För min är det helt ok om den får vänta till julafton.

Ni som har barn, hur tänker ni kring såndana här situationer? Har på känn att far och morföräldrar, och andra också förstås, kan vara personer som lätt kommer med presenter, godis och glass i tid och otid, fast om jaggår till mig själv så kan jag knappt komma ihåg att jag eller min bror fått presenter om vi inte fyllt år eller det varit jul. Men minnet kanske sviker och jag har en liten känsla av att päronen när de blir far- och morföräldrar släpper på vissa restriktioner och gullar bort de små ;-)

Ska väl tillägga att jag gärna tar emot presenter i tid och otid, så ni inte tror det gäller mig också =)

Kommentarer
Postat av: Kim

Åh vad skönt! :) Inget billigt inköp direkt! Känns bra att de inte bara är vi som är ute så sent i tid ;)

2009-11-28 @ 12:10:16
URL: http://kimlundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0