Spara får sig en törn när samlingarna rensas


Jag är nog vad många skulle kalla en samlare. Inte för att jag samlar på spargrisar eller porslinsdockor utan för att jag är dålig på att slänga saker när de inte används längre. Möbler och liknande är jag dock duktig på att sälja iväg om vi lessnar på dem, men saker. Har nog tre kartonger med skor, både välanvända och knappt använda. Lådvis med kläder öfr olika tillfällen, det är folkdräkten, balklänningar, jaktkläder, sommar kläder och vinter kläder och till dessa lådor kan vi nu sälla Ärtans kläder från storlek 62 och uppåt. Ingen dålig samling.
Lampor finns det så jag skulle kunna starta en hel affär och lika så julpynt. Men pyntet är heligt så det kommer för alltid att följa mig land och rike runt. Men det värsta jag samlar på mig är nog allt papper från mina år som student. Det är inte bara kurslitteratur utan även anteckningsblock, handouts, pärmar och tentor som fyller låda efter låda. Nu tror jag att jag slängde de sista papperen från mina första två år som student. Känns faktiskt ganska befriande!

Idag  har jag gått igenom både förråd och lite andra gömmor för att rensa ut saker vi inte behöver, blev nog en kartong som slängdes i alla fall. Har även rotat tag på lite bättre förvaring så nu kan vi se in i förrådet, stort framsteg :) Innan detta så monterade jag och älskling ihop spjälsängen, inte helt lätt med en gammal möbel och ingen instruktion, men nu är den på plats och står stadigt och fint, tokigt skönt! Har även lagt ut lite olika annonser på blocket så nu ryker snart en hylla och gam´ TVn, = mycket plats i förrådet. En bra dag! :-) Tyvärr så blir det nog så att jag kommer samla på mig nya saker att hålla fast vid, jag är alldeles för sentimental för mitt eget bästa, och för att  det ska vara praktiskt hållbart :-) Har dock skrivit ett mentalt kontrakt med mig själv om att jag ska sälja iväg Ärtans kläder så fort h*n växer ur dem. Självklart tänker jag behålla vissa plagg till kommande barn och för nostalgins skull, men inte hela garderoben. Allt byts ju ut så fort när de är barn, så isåfall badar vi väl i bebis kläder innan första året är till ända :-S

Motivation till att sätta mig ner och sy är inget jag får ofta, men idag har den infunnit sig så jag far nog på jobbet någon timme tidigare och sätter mig vid symaskinen där, känns onödigt att konka hem Krillans symaskin när det står en på jobbet som ingen använder. Ska dock bli intressant att se resultatet för jag är värdelös på att sy :-S

Kommentarer
Postat av: Anna

Man ska aldrig sluta hoppas. Även om sömnen kanske inte blir som innan, men lättare och vända sig, och inte lika tungt att sova. Så då är man inte lika trött när man vaknar sen

2009-11-15 @ 15:13:25
URL: http://annak84.blogg.se/
Postat av: krillan

kom ihåg att inte he iväg den vita hyllan för den vill jag ju köpa. Och symaskinen finns här om ni är sugen på att konka :) Det finns även hjälp att få om det skulle behövas :p

2009-11-15 @ 16:31:42
Postat av: Tova

Haha, jag är också grymt dålig på att slänga saker. VILL ju vara effektiv och ha minimalistiskt och snyggt hemma utan allt bråte, men det vill sig aldrig riktigt ;)



Nja, helgen har varit sådär för oss. Sambon är jättesjuk och jag börjar också känna mig krasslig :/

Hoppas ni haft det bättre, och lill*n betett sig fint i magen ;)

2009-11-15 @ 19:32:51
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Postat av: emma

Tidigt? usch nej de är ju nu allt ska vara fixat och donat:P.. Vi har en sak som vi måste fixa innan bebis kommer, men ja hoppas vi hinner, och det är ny bil.. men vi tittar då od å.. Men d eär ju tobbes bil och han som ska köpa den, så största ansvaret ligger¨hos honom att de blir gjort..



men ja försöker tjata så de blir fixat innan lillen kommer:D



har du börjat julhandla ännu?

ja funderar på att köpa allt nu denna månaden så man slipper gå de sista tunga veckorna i förvärkar och julhandla julklappar:P

2009-11-15 @ 19:44:22
URL: http://lillemspems.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0