Dejt



Eller kan man kalla det när det är en kväll på stan med sin sambo och sitt barns far? Jo, det tycker jag nog.. M ska i alla fall bjuda mig på bio och efterföljande middag, puss älskling! Det var min tur att välja film den här gången så vi ska se Bröllopsfotografen, yeay! Tror den är bra och älskling vill också se den, jag tar verkligen inte tillfället i akt när jag får välja ;-) Efter det blir det middag på någon mysig pub, både jag och M tycker mycket om öl ( men jag avstår så klart nu ) så vi brukar föredra pubmiddag framför mer regelrätt restaurang. Bättre utbud på öl =)
Än så länge "får" M dricka lite alkohol ibland men snart kommer jag nog säga nej, inte för att jag tror det kommer behövas, men om det skulle bli tal om det i december säger jag nej. Tänk om jag får värkar och måste in till förlossningen, vill inte köra själv då, och M vill ( och ska) vara nykter och kunna förmedla mina önskemål =)

Hur har ni gjort med alkohol på slutet av graviditeten? När slutade era män ta en öl till maten på lördagkvällen?


Nu fick jag det att låta som värsta problemet men jag kan nog räkna de gånger M druckit starkare dryck än lättöl på mina båda händer och de gånger det varit mer än två - tre öl är nog tre gånger sen vi blev gravida. Älskar dig!

Åh gud vad jag längtar efter första ölen eller nästan ännu mer första glaset rödvin, efter graviditet och ammning, åhh! Men det dröjer nog till nästa jul om ammningen funkar som den ska! Men det är väl värt det =) Nä, nu ska jag piffa till mig så jag är så fin det bara går för älskling när vi går på dejt, problemet är bara att hitta bekväma OCH snygga kläder just nu, kommer nog ta sin lilla tid =)

Trevlig lördagkväll!

Kommentarer
Postat av: gabriella

Hallå!!

Mot slutet så fick jag ju sådann halsbränna så vi bestämmde att inte han skule dricka något å det funkade bra!! för tänk om något skulle hända! inte kul isf!!

vad gott det såg ut med lussebullar å julskumm!!

kramar!!

2009-10-31 @ 18:19:17
URL: http://lillkakan.blogg.se/
Postat av: Ros-Marie

Vad trevligt att M gör lördagen extra festlig. Det är roligt med överraskningar.





Ta taxi till BB när det är aktuellt så slipper ni tänka på parkeringsavgifter och tider. Jag förmodar att det kan vara ett bekymmer. Nog skulle jag bjuda M på 1 öl i december utan att vara rädd för att förlossningen skulle starta,om den skulle göra det just då, så har en öl ingen inverkan på killens (M´s) förmåga att förmedla vad du vill. Men då gäller taxi så klart.

Kram till er båda.

2009-10-31 @ 21:31:37
Postat av: linda

Min "kära man" har druckit på som vanligt under hela graviditeten och nästan lite värre där till, fortfarande ingen förändring heller så får vell kämpa mig blå så han iaf slutar någon vecka innan förlossningsdax .. :/ Men har helt klart sagt åt honom att han får ju klart sluta dricka någon vecka innan BF för man vet aldrig när det kan vara dags och inte vill jag ha en full pappa på BB eller behöva ta mig dit utan hans hjälp ! Trist för honom är att det är nyår en vecka innan vårt BF men det kan han se i himmlen om ;)

2009-10-31 @ 21:48:15
URL: http://liindatherese.blogg.se/
Postat av: Linda

Det där löser sig! i värsta fall finns det ju faktiskt taxi också =)



och det där med ett glas rödvin; inte behöver du vänta ett helt år på det heller även om du ammar! Det är bara att planera in det lite och pumpa ut mjölk innan du dricker och sen dricka några glas med helt gott samvete =) Och när du sen druckit klart pumpar du ut den alkoholblandade mjölken och fortsätter amma som vanligt.



Man måste få unna sig lite vardagslyx som nybliven mamma också, det är jätteviktigt =)

2009-11-01 @ 10:52:20
URL: http://livetalalinda.blogg.se/
Postat av: Josefin "Förtjust"

Min sambo får göra som han vill för vi har ändå ingen bil. Det blir nog taxi eller ringa efter skjuts hur som helst. Jag saknar inte alkohol det minsta. Jag saknar kanske mer fester i allmänhet. Att ha tid och ork till att gå på tillställningar. Det kommer nog bli ännu färre chanser att gå på fest och umgås med folk sen när bäbisen kommit och det känns tristare än att avstå från alkohol under amningen. Det finns mycket annat gott man kan dricka.

2009-11-01 @ 22:32:37
URL: http://josefinsblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0