Done



- Dammsuga
- Vattna blommor
- Diska ( Älsk ska precis börja med den)
- Bädda rent
- Läsa 100 sidor om Dewey (inte 100 men väl 55 )
- Åka ut med Vilde i skogen

Det blev några tillägg också:

- Handla tillbehör till fredagsmyset
- Äta lunch

Känner att jag, värk till trots, ändå hunnit med förvånansvärt mycket på den korta tid jag varit vaken idag.

Promenaden med Vilde blev allt annat än smärtfri, men lillskiten fick nästan en timme i skogen och han var så glad. Dock gick vi inte särksilt långt, men Vilde som är världens energirikaste hund for ju runt i vanlig ordning så för honom blev det nog en mil eller två även om jag bara var med på max 2 kilometer =) Skönt med en självmotionerande hund i vissa lägen, perfekt att vara ute mellan 12.30 och 13.30 en fredag för då är det typ folktomt i spåren också =) Dock så stötte vi på en utmaning, eller vi och vi, jag ska jag väl i rättvisans namn säga. Kolla in själva.


Kortet kanske inte är det bästa för att beskriva backen, men det är en rejäl lutning, så pass att det sitter varningsskyltar för skidåkarna, ner tog jag mig men det tog cirka 10 minuter. Inte nog med att mina fogar inte klarar av backar som de brukar, det har varit minusgrader de sista två dygnen här i Umeå så frosten ligger på och emellan alla dessa löv som täcker marken. Resultatet är att det var svinhalt, och jag hade gympskor på mig. Ett äventyr i vardagen så att säga =)

Sen tog jag mig till Ersboda och köpcentret där, gick in på KapAhl och suktade lite efter små små kläder. Det enda vi behöver är pyjamaser i strl 50 och 56, men jag ska inte köpa nått innan söndag för då är det loppis och där finns det oftast i överflöd för en femma. Var sen in på Coop där jag träffade Ante och hans sambo med deras dotter som blir 5 veckor på söndag, Liw blev inte alls bebissjuk =) Skulle in och handla lite inför fredagsmyset ikväll och kom ut med det plus några mini förpackningar av schampo/duschkräm/deo till förlossningsväskan samt Weldas Havandeskapsolja. Har varit lite emot produkter som verkligen är till för att "lura" av oss gravida pengar, då det nog fungerar lika bra med vanlig barnolja mot bristningar och dylikt. Fick dock en liten, liten flaska av denna oljan förra veckan på gravidyogan för att testa och den är så mysig och luktar så gott, så jag kunde inte låta bli. Måste skämma bort mig själv lite ibland, eller hur? =)

 

Så fort M är klar med disken så är det HELG här hemma, dock inte lika ledigt som vanligt då både jag och M måste plugga lite för att vara redo inför nästa veckas strapatser, men det är ändå helg =)

Tror helgen får inledas med ett bad i väntan på att kycklingen som ska bli vår middag tinar. Lite badskum och tända ljus sen är jag avslappnad =)


Kommentarer
Postat av: Hanna med magen

hehe ja jo ^vi har ju snackat förut för inte så längesedan ^^



4 Januari

2009-10-30 @ 16:40:27
URL: http://hannafors.blogg.se/
Postat av: AnnaH

Hurtigt! Själv har jag avfrostat frysen, städat kylen, beordrat maken att dra fram kyl/frys så jag kunde städa bakom samt påbörjat storstädning av övriga köket. Tänk vad mycket man hinner när man är sjukskriven! ;-)

2009-10-30 @ 16:47:12
URL: http://annaharr.se
Postat av: Fru Evelina

vad duktig du är!

nu får du slappa ordentligt i helgen!



kramar

2009-10-30 @ 18:42:35
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Linda

ta det lugnt i nerförsbackarna!



och det kommer säkert gå jättebra med Vilde och Ärtan ska du se =) Hur gammal är han förresten?

2009-10-30 @ 18:55:02
URL: http://livetalalinda.blogg.se/
Postat av: Erika

den där havandeskapsoljan e underbar, haft den sen tidigt i graviditeten, luktar gott å e skön å massera magen me..:-)

2009-10-30 @ 19:38:15
URL: http://trimi.blogg.se/
Postat av: Ida

Å va du har varit duktig! Nu får du vila dej ordentligt resten av kvällen =)



Va skönt det var att komma hem, även om det var skit jobbigt att säga hej då till mamma o. pappa =(

Men att lägga sej i sin egen säng på kvällen slår mkt =)

Hoppas du myser ikväll!

Kramkram

2009-10-30 @ 20:26:16
URL: http://minlillagroda.wordpress.com
Postat av: Jennie

Ja , man får gråta då! ;) hihi ..



om du vill kan jag skicka lite kläder/pyjamaser till dej . Om du betalar frakten , så skickar jag gärna lite . Har både flick , pojk & neutralt . storlek 50 har han vuxit ur ju , så gott som allt iaf .



kramar

2009-10-30 @ 21:28:41
URL: http://vantabebis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0