God förmiddag



Vaknade för knappt en timme sedan, helt igen täppt i näsan och ont i halsen. Ingen bra dag. Har däremot haft en super natt :) Har sovit från 23 - 9.30. Var upp och kissade en gång vid sju tiden. Härligt att vakna utvilad, eller i alla fall utsövd. Förkylningen gör dock att jag inte känner mig direkt utvildad, men, men.

I natt har jag drömt om vår förlossning, drömde att vi satt hemma vid middagsbordet på nyårsafton. Magen var så stor så jag fick sitta typ 1 meter från bordet för att få plats :) Hade tallriken på magen i stället för på bordet. VI hade precis avslutat en sen middag, klockan var typ 22.30 och vi planerade att ta oss ner på stan för att se på fyrverkerier. Allt var vitt och det knarrade under skorna när vi vid 23.30 gick ut och satte oss i vår volvo. Ragnar och Frida var också med, men Aaron hade fått stanna hemma. Vi kom ner på stan, jag satt i bakluckan för jag fick inte plats någon annanstans :)
Väl nere på stan hann vi inte mer än parkera bilen och när jag skulle ta mig ut bakluckan så gick vattnet. Fort upp på BB och väl där tog det mac en halvtimme så var barnet ute. Precis efter 12 slaget :)

Lustigt hur hjärnan bearbetar alla intryck. Fick igår höra att min handledare har förlöst en kvinna i korridoren på Universitetet. Hon var i v. 37 och hade hämtat kaffe. På väg tillbaka till sitt rum, så går vattnet. Min handledare kommer dit först och erbjuder sig att gå och hämta bilen och skjutsa in henne. Hna kör fram bilen går in och ska hämta henne men då har hon krystvärkar ( handlar om max 5 minuter) så det blir till att fixa fram några skynken och förlösa henne i korridoren i väntan på en ambulans. Pojken var ute 13 minuter efter att vattnet gått. Amazing!

Nä nu ska jag ta ett bad och sen blir det iväg till skolan för några timmar, ha en bra tisdag alla trevliga personer!


Kommentarer
Postat av: Mammut

TAck så mycket! :) Vi planerar än, men bilder kommer när vi börjar! Troligtvis första veckan i November! :) Kram

2009-10-13 @ 10:44:30
URL: http://www.metrobloggen.se/Mammut
Postat av: natasha

tack :) grattis till er med! ja det är en pojke :) själv? kram

2009-10-13 @ 12:18:16
URL: http://natashalarsson.blogg.se/
Postat av: gabriella

Men nu vill jag att din envisa förkylning försvinner!! nu få det va nog!! =0)

Jag har oxzå haft drömMar om förlossningen!!

Nu ska jag snart ut med hunden i höstrusket!!

Kram!!

2009-10-13 @ 12:24:38
URL: http://lillkakan.blogg.se/
Postat av: Familjetankar

Skönt att få sova bra, ¨har jag me gjort:) Usch vilken mardrömssituation de där me din handledare...men skönt att de gick bra! Man kanske samlar sig, fast hade de varit jag hade jag nog haft panik! Kram

2009-10-13 @ 12:32:21
URL: http://familjetankar.wordpress.com
Postat av: Sandra

Å herregud, snacka om snabb förlossning!

Det va säkert den berättelsen som gjorde att du drömde som du gjorde =)

Jag drömmer mer eller mindre varje natt att jag föder barn, det hör nog till..

Hoppas du får en fin dag!

Kram

2009-10-13 @ 12:32:46
URL: http://tassandra80.bloggagratis.se
Postat av: Ida

Va skönt att du fått sova trots förkylningen.

Vilken mysig dröm =)

Hoppas det går bra att jobba. Själv jobbar jag inte förräns ikväll.

Ha en fin dag! kram

2009-10-13 @ 12:37:49
URL: http://minlillagroda.wordpress.com
Postat av: mio

Ja! ul var det häftigaste, vågade inte tro på att jag skulle känna som jag gjorde, det var häftigt! För dig är det ju lite närmre än för mig, är du nervös? jag är är ju..livrädd.. Vet du vad det är för sort ;0) Vi har inte tagit reda på det men det är ju många som gör det. Kul med en ny blogg att spana på. Ha en fortsatt bra dag!

2009-10-13 @ 14:48:41
URL: http://mmio.blogg.se/
Postat av: Ros-Marie

Du bjuder på glada skratt.

Jag tycker att din dröm var komisk. Tänk att som gravid bli placerad i bagageluckan mitt i vintern och sedan bli den som föder först på det nya året. Inte dåligt gjort.

Må så gott.

Stor varm kram till er båda.

2009-10-13 @ 15:01:32
Postat av: thessie

Jo det är väl det... de flesta säger att de haft ont mer eller mindre...för mig känns det lite konstigt eftersom jag mått så bra hela graviditeten, bara haft ont i ryggen lite då och då.



kram!

2009-10-13 @ 15:08:18
URL: http://sleepygirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0