God morgon vecka 33 =)



Idag är det onsdag igen om jag inte är helt vilse bland dagarna. Onsdagar innebär att vi byter graviditetsvecka, idag går vi in i vecka 33. Nu måste jag tänka till lite men det blir så att vi har 8 veckor kvar till BF idag med andra ord. Spännande!
Egentligen skulle jag varit i Hudiksvall eller i alla fall på väg dit, men i och med att vi inte köpte bilen och att lillebror med flickvän ligger kvar hos hennes föräldrar i Söderköping i hög feber och influensasymptom känns det ganska bra att inte vara i hudik och ännu bättre att inte träffa dem. Om ni förstår vad jag menar. Vill självklart träffa broder men jag vill inte bli sjuk. Tog i och för sig sprutan igår, men vem vet hur fort den börjar skydda om det nu är så att bror har svinis :) Bara onödigt att utsätta sig för risken att smittas. Inga biverkningar att rapportera av sprutan förutom att det under natten har börjat ömma i armen kring det område där sprutan sattes, men det gör det ju jämt när man får en spruta tömmd i kroppen. Kan nog inte bli värre än när jag tog poliovaccinet för några år sedan inför en utlandsresa och sköterskan satte sprutan så illa att hela min lårmuskel var ur funktion i lite drygt tre veckor, det var varken behagligt eller vackert! Benet gick knappt att använda och muskeln var blåsvart.

Nä nu ska jag fortsätta kolla på Sunes jul som jag, smart som jag är, köpte på DVD för säkert 6 år sedan. Myser i soffan med ett glas julmust och tända ljus. Ärtan har precis vaknat så nu har jag annat sällskap framför tv:n än Vilde =)

Trevlig onsdag!


Kommentarer
Postat av: AnnaH

Vilken julig morgon. :-D

Måste faktiskt säga att det känns lite skönt att slippa jobba inför (och under) jul iår. Vi hade börjat plocka fram julen innan jag blev sjukskriven och då är man sååå less julen redan innan advent. Detta år kanske jag t.o.m har lust att julpynta här hemma.



Vita (cream) UGGs blev det för mig. Lite smutsgranna kanske men de klarade sig i.a.f under gårdagens promenad. Fina och grymt sköna är de i.a.f (enligt mig, inte maken).

2009-10-28 @ 08:39:17
URL: http://annaharr.se
Postat av: Jessica

Åh vad mysigt med lite sunes jul och julmust, lite pepparkakor på det så känns det nästan som jul. Jag köpte Sunes Jul för två år sedan och den julkalendern är ju så bra =)

2009-10-28 @ 11:54:10
URL: http://brunkullan.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0