God morgon


Idag är det 80 dagar kvar till BF, shit vad tiden går fort! Läskigt det här :)
Pratade med kära pappa i går och han undrade vad Ärtan saknar när h*n kommer ut. Hmm, den frågan var inte lätt att besvara, jag insåg att jag nog varit väldigt lyckligt lottad för vi har ärvt så mycket. Och de luckor som har funnits har vi fyllt genom loppisar och tradera. Det enda vi egentligen saknar är leksaker, det har inte jag fokuserat på, men de första månaderna går nog väldigt fort och sen är det ju dags för lite mer lek än bara nått gosedjur och bitring/skallra. Så min far får köpa leksaker. En mobil att ha över sängen har vi heller ingen, jag har köpt en liten och billig att ha i badrummet ovanför skötbordet, och vi har en till vagnen. Även så har vi bara ett täcke till spjälsängen och det sa pappa var en bra idé att ha dublett av, även kudden, det händer så lätt olyckor och då är det jobbigt att stå utan över natten. Pappa tänker lite längre än mig, eller så är han två barn erfarnare :) Påslakan och örngott är även det dåligt med, tror vi har 10 underlakan till spjälsäng men bara 1 eller två hela bäddset. Gåstol har jag medvetet lämnat oköpt så det ska finnas kvar för släkten att inhandla, lika så en badstol. Sen vet jag att i M´s släkt är det tradition att ge det nyfödda barnet en lammfäll så den ska fungera som stoppning i barnvagnen första vintern då åkpåse inte är det nödvändigaste. Glömde det jag har försökt hitta här i stan sista veckorna och det är en fin speldosa, det saknar vi också.

Så pappa ( och ni andra som funderar på vad Ärtan "behöver") här kommer listan:
- Sängmobil
- Bäddset
- Leksaker
- Speldosa
- täcke/kudde till spjälsäng
- Gåstol
- Badstol


Ganska tråkigt inlägg, förutom för mig, för nu har jag mentalt gått igenom vad det är vi behöver och redan har. Men det behövdes =)

Vad ska ni hitta på denna, för mig, regninga söndag? Snön uteblev som tur var här i natt men regnet är ihåädigare än någonsin tidigare... Jag ska på loppis, ska kolla om jag får med mig M´s syster som sällskap, hon verkade sugen igår men frågan är ju om hon är pigg idag :)

Trevlig söndag!


Kommentarer
Postat av: Annika

Jag jobbar, och det känns ganska ok med tanke på vädret. Just nu har jag rast. :) Hoppas att du kom iväg på loppis och att du kanske oxå hittade något?! Ha det bäst! kram

2009-10-04 @ 13:52:01
URL: http://gabulfota.blogg.se/
Postat av: Ida

sv; Dom sa upp mej på mötet med facket, men jag ska ringa dom igen, tyckte d va konstigt att dom inte gjorde nått. Kommer inte släppa d här, d är ren o. skär diskriminering! =(



Hoppas du kom iväg på loppis! Kanske får se fynden sen =P

Ha en mysig dag i höstrusket.

Kram

2009-10-04 @ 14:27:24
URL: http://minlillagroda.wordpress.com
Postat av: gabriella

Hallå!!

Ja visst går tiden kuuusligt snabbt...på tisdag är det 2 veckor kvar till snitt...konstigt det där...undra hur det känns i magen sedan..när man har haft en inneboende där i 9 månader! =0)

Härlig magbild! å fina loppis fynd! Kram

2009-10-04 @ 21:28:05
URL: http://lillkakan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0