Overklighet är verkligheten



Har flera gånger de senaste dagarna kommit på mig själv med att helt stanna av i en rörelse eller aktivitet för att bara känna på Ärtan. Hur overkligt är det inte att det ligger en liten människa i MIN mage, som dessutom snart ska komma ut till oss. Vid flera tillfällen har jag kunnat urskilja väldigt precist vilken kroppsdel det är som "buktar" i magen. Oftast är det rumpen som ligger och trycker ut magen, men även ett knä eller en liten fot kan urskiljas, lovely! Hela grejen med att kunna känna kroppsdelar gör det hela så verkligt mitt i overkligheten. Jag har fortfarande svårt att ta in helheten i att det ligger en bebis i min mage, eller att de små små kläderna i byrån är till vårt barn och inte en docka, för så små är de faktiskt :)
Skrev det tidigare men det tåls att upprepas, trodde aldrig jag skulle komma så här långt i min utveckling "mot" förlossningsrädslan men jag kan verkligen tänka på förlossningen med ett leende på läpparna numera. Och det känns så skönt! Är verkligen en lättnad att kunna tänka på tiden direkt efter att Ärtan kommit ut, utan att haka upp sig på att vi måste genomgå en förlossning. Jag är faktiskt stolt över mig själv för det. Fast vissa dagar kan jag ändå känna tvivel till vad jag klarar av, men kvinnokroppen är förunderlig och jag är helt säker på att även min kommer klara av det naturliga i att föda barn.

Kommentarer
Postat av: natasha

ja eller hur är det så mysigt :) jag fattar inte heller hur vår kropp är gjord för att ha ett barn i magen och hur det sedan kan komma ut. det är fantastiskt.

2009-10-26 @ 23:26:42
URL: http://natashalarsson.blogg.se/
Postat av: Emma

ja ibland så glömmer amn bort att de ligger en människa i magen och oinget foster mer..Denna lilla människa kan komma när som helst nu när den känner sig redo.. Jo min mage har börjat träna sig mer och mer , för fy vilka förvärkar man har börjat få..De är ju inte alls samma som tidigiare, och snart så blir dem ju ännu starkare när de hela sätts igång på riktigt, vilket jag kan tycka kännas skrämmande..



Ibland är jag rädd för om jag verkligen kommer klara av de, smärtan och allt. Vad kommer man egentligen tänka när de lägger bebisen på bröstet och man kämpat i flera timmar. kommer man förstå att man blivit en mamma och det är ens barn, barnet som man burit i 9 månader som så glatt har sparkat på urinblåsa, revben och dylikt inte längre finns inne i din kropp utan nu börjar hela prövningen, de äär nu livet börjar!

2009-10-27 @ 07:36:50
URL: http://lillemspems.blogg.se/
Postat av: Emma

jag är stolt över dig gumman:)

2009-10-27 @ 07:37:05
URL: http://lillemspems.blogg.se/
Postat av: Emma

joda de är väl bra med oss förutom att jag börjat få så väldigt ont.. minsta lilla rörelse när man ska resa eller vända sig gör super ont.. och trollboll är super duktig på att träffa på delar i min mage som gör super ont när han/hon sparkar där.



ja tror jag ska ta vaccinet, men ja e så rädd för hur de kommer påverka mig o bebis när trollboll inte ligger i magen mer.. för då ändras ju mitt imunförsvar igen.

2009-10-27 @ 07:38:50
URL: http://lillemspems.blogg.se/
Postat av: Jennie

ja ,visst känns det overkligt . Jag har inte riktigt fattat ännu att jag har en liten bebis hos mig . Det är också verkligt fast overkligt . :)



Skönt att du ser på förlossningen på ett positivt sätt . Jag tror man gör det automatiskt ju längre tid man går gravid , så man behöver nog verkligen nio månader på sig att förbereda sig & vänja sig vid tanken . Det kommer gå jättebra Liw , det är jag säker på .



Hoppas allt är bra .



Massor av bebismys & kramar

2009-10-27 @ 08:46:05
URL: http://vantabebis.blogspot.com
Postat av: karolin

åhh visst är det mysigt att känna kroppsdelar! Min bebis ligger likadant alltid så vi brukar följa kroppen från huvudet typ och sen kittla den under fötterna :P Brukar få en spark då haha! Fötterna sticker ut som en knöl precis under höger revben så det är jättelätt att känna att det är just fötter, myyys!



Vad skönt att du ser lättare på förlossningen! Det är ju viktigt att det känns bra eftersom att det är en sån oundviklig sak i det här tillstånet. Hoppas det fortsätter i den riktningen, så att det bara känns bättre och bättre :)

Kram

2009-10-27 @ 09:38:18
URL: http://bekk.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Ny tävling hos Tant:



http://uj76.blogspot.com/2009/10/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart_27.html



Med chans att vinna presentkort från en finfin barnbutik :)

2009-10-27 @ 10:16:28
URL: http://uj76.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0