Saknar



Va less jag är på det här vädret! Idag är det verkligen grått, utan minsta ljusning. Det regnar fast det inte regnar. Det där regnet som är så fint att det inte syns men gör en dyblöt. Så har det varit hela dagen, deprimerande. Saknar våra fina höstdagar och sommaren så jag tänkte bjuda på lite bilder från den härligt gröna sommaren och färgsprakande hösten.







Men nu verkar dessa härligt soliga höstdagar vara förbi. Kom på mig själv att längta efter snö i morse, skyller på tillfällig sinnesförvirring på grund av den tidiga timman. Men visst det skulle vara mysigt att äta frukost med levande ljus och det där härliga gryningsljuset som uppstår när världen är inbäddad i snö. Men bara då är det mysigt, inte när bilen ska sopas av, hunden fås fri från is och jag ska halka runt med min barbamamma smidighet. Fast, lite mysigt ändå...
Ambivalent jag blev nu då. Nu ska jag starta igång middagen medan M plockar undan efter dagens produktivitet. Han har satt upp sina nya högtalare, dragit sladdar och hängt upp vår vardagsrumslampa, blev skit bra! Ska se om jag kommer ihåg att ta en bild när röran är undan röjd :) Nä nu göra köttbullar! Trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Underbara bilder , man längtar tillbaka till de fina dagarna , men man får göra det bästa av det hela . kan vara mysigt o sitta inne o kika på regnet också , med varm choklad och tända ljus :)



åh jag älskar verkligen de där höstbilderna på dej , m och ärtan ! såååå vackra !

2009-10-25 @ 18:43:11
URL: http://vantabebis.blogspot.com
Postat av: Ros-Marie

Om man har gott om tid så kan man alltid gå in på SCB´s namnsida...

kram

2009-10-25 @ 18:45:08
Postat av: Linda

Vackra foton, speciellt det på dig, din mage och din kille (?). Jättefint !!!

2009-10-27 @ 09:21:43
URL: http://liindatherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0