Snor en rubrik från Malin



Det var i alla fall vad jag tänkte göra, men jag hittade på en egen. Malin skrev häromdagen om att blogg.se verkligen har blivit klubben för inbördes beundran och jag kan inte annat än hålla med. På dagens "framsida" hos blogg.se är det ett stort kollage med blogg sveriges topp 6 bloggare. De har ganska mycket gemensamt, inte bara att de bloggar ( mest om mode och andra yttre attribut), de är blonda, de sprider sitt evangelium i rosa små rum och ser ut som en dålig kopia av Barbie. Vart är världen på väg när det är sådana förebilder som "sprids" till våra unga tjejer och killar. Kan glatt ( och stolt) erkänna att jag inte ofta kikar in hos dessa tjejer, men jag har ändå läst så pass mycket att jag har rätt till en uppfattning om dem. Hur kan deras liv, eller avsaknad av liv till fördel för att leva som reklampelare, intressera så många läsare? Nä, jag orkar inte ens driva vidare resonemanget så med en suck tänker jag nu vila en timme.

Nyförlovade kompisarna Magnus och Linnea är på väg hit för en spelkväll, mycket trevligare lördagsnöje än bloggawards 2009, så de så =)

Kommentarer
Postat av: linda

Kan inte annat än att hålla med, sorgligt är det att se, såna dära personer intresserad inte mig heller, läser aldrig såna bloggar, tycker det känns onödigt med utseende fixerade folk som tror att hela världen är uppbyggd på utseende. Trevlig kväll!

2009-10-17 @ 20:13:50
URL: http://liindatherese.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Jag håller med! Unga tjejer letar förebilder och tyvärr är dessa inte ofta goda. Det är tragiskt och man funderar ju när många av de största bloggarna inte har varken gåvan att skriva eller kan ta bra bilder, vad är det då kvar som skulle kunna vara av ett sånt förtvivlat fantastiskt värde så att halva Sveriges tonårstjejer gärna vill spendera timtal på att titta och kommentera och beundras?! För det första är det nog utseendet, jag citerar aftonbladets debattredaktör då hon beskrev fenomenet Anna Anka:"Det är som en olycka; man kan inte sluta titta." Många av dem är "lika för mycket" av allt. Men jag måste ge lite creds till underbaraclara(http://www.folkbladet.nu/?cat=89) som är ett bra exempel på att man kan bli "stor" inom bloggvärlden på att ha substans i det man skriver, vara kreativ och varierande och ta otroligt vackra bilder. Men så är inte fallet för många andra. Man känner liksom att de(vissa) inte är "värd" att bli kända för att de står inte för något bra utan de säljer utseendefixering, ätstörningar och plastikoperationer på löpande band. Det är verkligen inte vad våra barn och våra elever behöver, verkligen inte! Det finns mycket att skriva om detta...men jag stannar där.



Hoppas du haft det bra under veckorna i verkligheten och att förkylningen har släppt, jag har också dragit på mig nån slags förkylning, men hoppas vara på plats på tisdag. Tack för kommentaren jag fick härromdagen, mycket uppskattat!



Ses på tisdag!

/C

2009-10-18 @ 10:59:41
URL: http://www.charlotteulander.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0