Vardagsrum



Det är flera stycken som frågat hur vi bor, fast främst är det kära mamma som är nyfiken, så jag tänkte jag skulle bjuda på lite bilder. Startar med vardagsrummet som vi här i dagarna fått i ordning så pass att jag nu känner att jag är mer eller mindre nöjd. Det är lite små prylar som saknas, bland annat ska vi köpa en till bokhylla nästa gång vi åker förbi ikea. En likadan som de vita vi redan har i den högre modellen. Det ska även upp en hylla ovanför skrivbordet. Tv ska även upp på väggen när vi hittar en byggareBOB som kan hjälpa oss, men tills dess funkar byrån alldeles utmärkt =)
Vet inte om bilderna avslöjar det men vi har över 3,5 meter i takhöjd i vardagsrummet så vi ska sätta tavellister över skrivbordet och ställa tavlor väldigt nära taket för att förstärka känslan av rymd. I helgen har vi i alla fall fått upp risbollen över soffbordet, fixat med att dra sladdar och hänga högtalare samt bytt till vit klädsel på soffan. Och mamma, frottéöverdragen passar precis och som du ser så syns de inte, helt perfekt, tusen tack =) Klicka på bilderna så blir de större :)




 

 

 

Om en dag eller två ska jag bjuda på ett nytt rum, vilket det blir det märker ni då =) Gillar att ha ljust omkring oss men ändå med färger som lyser upp, gillar soffkuddarna och den grönblå fotöljen ( loppisfynd), behöver dock fixa lite med belysningen, men nu är det 1000 gånger bättre än förra veckan när taklampan är på plats =)



Kommentarer
Postat av: Ros-Marie

Åter igen ett sammanträffande. Jag hade precis kommit ut på nätet när jag mottog ditt mail om bilderna. Kul och se hur ni har det nu. Det ser ljust och härligt ut. Tavlan hänger med ser jag. Den får mig att tänka på att allt är inte självklart.Läste om vaccineringen och tyckte det verkade lite väl drastiskt med så många köande gamla människor. Det är underbart att läsa om hur du kan känna en viss längtan efter förlossningen. Det är livet. Kram till er båda!

2009-10-27 @ 21:22:30
Postat av: Ros-Marie

Glömde säga att det inte fungerar med att förstora upp bild nr 2 i din svit ovan.

2009-10-27 @ 21:24:52
Postat av: AnnaH

Mysigt! Som du kanske såg hemma hos oss så har vi fortfarande inte fått upp någon taklampa i vardagsrummet och vi har bott här i 4 år vid månadsskiftet. Tur det är så öppen planlösning att ljuset flödar in i lagom mängd ändå.



Har föresten köpt och invigt mina UGGs nu. Jisses, som att traska runt i tofflor på stan. Tommy var inte lika nöjd, han tycker de är grymt fula. :-D

2009-10-27 @ 22:06:36
URL: http://annaharr.se
Postat av: Linda

Jättefint vardagsrum! Jag gillar att ni blandar olika färger och stilar, det blir så personligt då. Roligt med hemmabilder också, ska bli kul att se resten av rummen =)

2009-10-29 @ 07:01:52
URL: http://livetalalinda.blogg.se/
Postat av: Kim

Ser trevligt ut!



Ja visst, varför ska alla bli lika hysteriska som de i USA bara för att det enligt dom råkar vara Halloween? suck Jag gjorde som så, besökte som sagt kyrkogården där mitt ex ligger begravd. Sen blev det god middag hemma + efterrätt och så filmen som visades på 4an.

2009-11-01 @ 15:44:00
URL: http://kimlundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0