Allt kan försvinna imorgon



En tänkvärd mening. Allt känns så säkert här i min lilla bubbla men vilka garantier finns? Det enda jag vet är att så länge jag gör det bästa av livet så finns det inte plats för ånger.
Fick reda på igår att en kvinna i preggotråden på FL förlorade sitt barn i måndags, hon var 22+? gången och hon förlorade sitt barn. Har egentligen inte haft några större oroskänslor under graviditeten vad gäller missfall och andra komplikationer, men det där var lite av en väckarklocka. Jag känner mig säker nu, men det är vi väl aldrig? Aldrig någonsin under graviditeten eller när våra barn växer upp eller när barnbarnen kommer till, ja aldrig är livet så säkert att det inte kan försvinna imorgon. Men människan är förunderlig, stark och full av hopp om att det kommer gå bra, att det är säkert. Min säkerhet rubbades igår, men jag kan inte låta rädslan styra mig. Nu blir jag egoistisk men det sker dagligen att barn dör i och utanför magen, men jag tänker vara så egoistisk att jag säger det händer inte mig. Jag är fullt medveten om att det kan hända mig eller snarare oss, men skulle jag oroa mig skulle jag inte våga leva och vad vore värst? Leva i en bubbla om mina näras odödlighet eller inte leva alls? Jag väljer det första, fast med en nypa salt förstås =)

Det är tur jag har M som väger upp mina tokerier med sitt sunda förnuft och sitt lugna yttre och inre. Det behövs verkligen när mina tankar, känslor och nu mera, även mina hormoner lever rövare. Du är värdefull och en stor del i min odödliga sfär, utan dig vet jag inte vad jag tar mig till. Älskar dig M!



Allt kan försvinna imorgon
. Tänkvärda ord ur kvällens Grey´s avsnitt..

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag är ständigt orolig över mitt barns hälsa, även om jag vet att så länge han/hon rör sig och hjärtljuden och proverna ligger bra så ska den förhoppningsvis må bra. Men jag vet att ALLT kan hända under en graviditet och ingen är nånsin säker när det gäller livet både inne eller utanför magen..



Min mamma har haft 4 missfall varav ett var hon i 7 mmånaden! Så jag är alltid orolig att det ska hända mitt barn något.. Men sen kan man ju inte gå och tänksa att ens barn ska dö hela tiden..:)Vi får försöka ta en dag i sänder helt enkelt:)



2009-09-24 @ 05:59:11
URL: http://lillemspems.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag ska allt meddela dig när jag kommer från barnmorskan om det är så äckligt som det sägs..Men sen kan det nog bero på olika graviditeter. För när min syster var gravid med sin tös så kunde hon knappt dricka de utan att hon höll på kräckas, men när hon var gravid med sin son så kunde hon svepa glaset utan några problem..

2009-09-24 @ 06:01:50
URL: http://lillemspems.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag trivs faktiskt med dom tiderna. Är bara drygt nu denna morgonen när man jobbat länge, annars så är det helt ok faktiskt. Har en bra chef som lyssnar på mig och mina önskemål.



Vad händer hos dig idag????



Kram kram

2009-09-24 @ 06:30:03
URL: http://annak84.blogg.se/
Postat av: Tella

Ve du vad som hade hänt barnet att det dog så sent? usch, man blir ju skitnojjig..man tror att allt är bra bara för att man varit på ul..men man ska inte ta ngt för givet. usch =(

2009-09-24 @ 09:13:25
Postat av: Jennie

det finns mycket man tänker på , men som sagt man kan inte sluta leva , man kan bara göra sitt bästa , men jag tycker inte man ska ta varandra förgiven bara , inte för mycket iaf . Man får inte glömma bort & visa sin kärlek & tacksamhet .



Du är klok , som jag alltid sagt!

2009-09-24 @ 09:41:08
URL: http://vantabebis.blogspot.com
Postat av: Nina ♡

jag och min man försöker bli gravida. vet inte om ja sagt det tidigare.. har du min privata blogg? ja kan maila.. så finns det lite mer där å läsa..

2009-10-31 @ 00:04:47
URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0