Aurorasamtal



Hemläxa! Att den svenska sjukvården delade ut hemläxor det trodde jag då inte, men det gör den, i alla fall här i Umeå. Ska tillbaka till Lena på Auroragruppen den 5 november och tills dess ska jag ha funderat över vårt förlossningsbrev och  öva på att våga släppa kontrollen i vissa situationer samtidigt som jag ska träna på att hitta min "inre kontroll". Lena tyckte det var kanon att jag ska börja på yogan, särskillt nu när vi inte får någon föräldrarutbildning via MVC.
Ett bra samtal, hon frågade både mig och M vad och hur vi känner inför förlossningen. En kvinna med båda fötterna på jorden som dessutom ifrågasatte min rädsla och kom med motfrågor. Viktigt för kontrollfreaket Liw. Jag behöver ibland få hjälp att bryta mina tankemönster och min rädsla kring förlossningen är i grund och botten rädsla för att inte kunna vara i kontroll. Mycket lärorikt och givande, det känns bra att ha tagit tag i detta för jag vill verkligen föda vaginalt och inte snittas, det är en ännu större skräck! Kände redan när vi klev in på förlossningen att jag frös till, både jag och M kände oss väldigt malplacerade och helt utelämnade till att någon annan skulle leda oss rätt. Glad vi har varit dit innan förlossningen så vi slipper stå där handfallna när den dagen kommer. Vi avslutade hela samtalet med att bli visade avdelningen och en förlossningssal med aparatur och allt som hör till. Känslan av att min skalle bygger sin egen liten verklighet var så stor, verkligheten och mina scenarion kring hur det ser ut kring en förlossning stämmer inte alls överens :D

A small step for mankind a huge step for Liw..

Kommentarer
Postat av: Emma

Hahaha, jasså?

Ja då ska jag absolut inte förvänta mig det ler För här finns gott om underhudsfett.Har blitt så tjcok sen jag blev gravid:( Men det ska absolut ändras på sen!!

2009-09-23 @ 14:22:09
URL: http://lillemspems.blogg.se/
Postat av: Jennie

Det kommer gå bra . Skönt att du trivs med damen i gruppen , Det är väldigt viktigt & känna sig trygg tror jag . Men jag tror det kommer bli lättare för dig ju närmre förlossningen du kommer , det har jag märkt på mig själv. Hade du bott närmre hade du fått följa med på min förlossning , (om det inte hade gjort mer skada än nytta)



kramar

2009-09-23 @ 15:33:32
URL: http://vantabebis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0