En alien i min kropp


Helt plötsligt så kan jag förstå varför folk fashineras av filmer som Ailen. Om känslan av att ha en utomjording som parasiterar i ens kropp är hälften så häftig som att ha en bebis i magen, är det super coolt!



Sista timmen har jag suttit här och förundrats över hur aktiv det lilla livet är, det bökas, sparkas snurras och hickas. Allt i en salig blandning. Idag verkar det inte spela någon roll om jag sitter, ligger, går eller står, Ärtan är vaken! För cirka två veckor sedan märktes en tydlig skillnad i Ärtans dygnsrytm, så fort jag la mig och skulle sova ( mellan 22.30 och 23.30 ) vaknade liten och ville inte alls sova. Nu däremot så är det hur lugnt som helst på kvällarna när jag ska sova. Däremot så sparkar det lite titt som tätt under resten av dagen, fast ändå med en viss regelbundenhet, en kvart där och sen tar det typ en timme och sen är det full rulle en kvart till. Är det så här det kommer bli. Intervaller på en timme mellan mat och bajs perioderna? Hoppas Ärtan behåller sina nattvanor med i så fall, för som det är nu vaknar jag när det lever om och det är bara en gång per natt, vid 04.30 ungefär, sen är det lugnt till 07.30 ungefär. Ska bli spännande att se om det håller i sig även efter förlossningen:)

Appropå förlossningen, kollade på förlossningskliniken igen i eftermiddag. Har ni kollat på det? När jag ser det så blir jag så otroligt glad att jag inte ska föda i USA. Så opersonligt, stressigt och kliniskt. Alla verkar ha sina barn med på förlossningen, varför?
Ett förlossnings program jag gillar är Jordmødrene norska motsvarigheten till förlossningskliniken, förut fanns det upplagt HÄR, vet inte hur det är nu. Kolla in det om ni missat det, är på norska men väldigt sevärt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Heej :)

Jag har nu igång en hel del underbara tävlingar.

Kanske något som just du skulle vilja vinna

eller kanske något du skulle kunna ge bort till någon av dina nära och kära.



Kika in på länken och var gärna med:)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad är det bara ta bort den hära kommentaren :)

Kramar //M

2009-09-08 @ 18:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0