En mage som växer vid behov



Det är nog det bästa sättet att förklara den kvinnliga magen, särskilt den gravida kvinnans mage. Sitter här och förundras över hur otroligt vackra gravida kvinnokroppar är, på andra alltså. Varför kan jag inte tycka om min egen kropp lika mycket? Konstigt det där, men det tar sig. Har accepterat förändringen nu i alla fall, ett steg i rätt riktning med andra ord :) Är ganska många av de bloggerskor jag följer som fått barn i dagarna eller ska ha när som helst, hur känns det egentligen? Den förändring vi genomgår rent fysiskt som gravida sker ändå över en längre tid, men efter förlossningen måste kroppen kännas väldigt främmande. På bara några dygn kanske all den extra vikt som lagts till under 9 månader försvinner.
Väldigt mycket fysiska förändringar på 9 månader för att inte snacka om de psykiska. Från att ha varit medelpunkten i mitt eget liv så ska jag udner nio månader vänja mig vid tanken på att någon annan kommer ta den platsen. Över en natt så är sedan detta ett faktum, häftigt! Och skrämmande, tanken på att ha ansvaret för en annan individ är verkligen hisnande. Oj oj vad jag längtar efter att få reda på vad det är för person som gömmer sig här inne:) Och på vad det är för krabbat som gömmer sig i Jennie, det är dags att skrämma ut den lill* nu ;) Stilla min nyfikenhet!

Nä nu ska jag gå till skolan och dagdrömma lite om vår blivande bebis, föreläsningarna har blivit så mycket lättare att genomlida, undrar varför ;)

Kommentarer
Postat av: Jennie

Åh gumman , jag hoppas inte huvudet släpper , men jag hoppas värken i huvudet släpper . (i din kommentar blev det lite fel (: Det var ganska roligt )



Jag håller verkligen med dej om att det är så fruktansvärt stor förändring både psykiskt och fysiskt , och det hänger ihop med varandra . Jag har och har haft väldigt svårt för att acceptera min kropp som gravid , fast jag tycker andra gravida kvinnor är så vackra . Som exempelvis dina fina magbilder är jag så imponerad att det är så välformat & vackert . Jag tycker verkligen det , men när det kommer till mig så ser jag verkligen ALLA skavanker . Men man lär sig med tiden & framförallt är jag glad att jag tagit bilder ,för när jag sen kommer titta tillbaka kommer jag se hur vackert det faktiskt är även på mig med en tjockismage , :) fastän jag kanske inte ser det riktigt nu .



Ja , vi får hoppas det kommer ut en liten snart . Så det stillar allas nyfikenhet & framförallt min stora stora längtan .



kramar i massor stumpan , och jag vet att det kvittar hur mycket jag tjatar på dej , men du är väldigt väldigt vacker . vill bara säga det , hellre en gång för mycket än en gång för lite .

2009-09-21 @ 13:14:14
URL: http://vantabebis.blogdpot.com
Postat av: Tova

Vilket bra inlägg, det beskriver precis mina tankar nu under graviditeten :) alla dessa frågor om hur livet kommer bli, vad det är för person som gömmer sig därinne.

hur det kommer kännas i ögonblicket man hör barnets första skrik... åh, jag får gåshud av tanken.

Så, beräknad födelse några veckor innan mig alltså :)

vilken riktig liten julklapp ni kommer få!

2009-09-21 @ 13:14:17
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Postat av: Petra

Kan bara säga att du kommer inte märka av den övergången från du till mamma utan det bara kommer!Men innan så går tankarna runt, det gör det nog för alla tror jag, hehe.

Jasså, varför har du 3:e i siktet? Jag har ju då gåt över tiden med bägge mina innan så det är därför jag tror jag får senare men ingen blir gladare än jag om bebisen ville kolla ut ett par veckor tidigare med tanke på min värk. Njuter inte mkt av den här graviditeten tyvärr :( Men jag älskar lilla grynet därinne...hihi!

2009-09-21 @ 14:20:58
URL: http://glamouricious.blogg.se/
Postat av: Ida

Din kropp är lika vacker som någon annans!! Jag lovar!

Jobbigt att du inte haft någon bra natt =( Hoppas du har orkat med dagen ändå.

Va hittar du på ikväll? Här blire jobb o. sen tvmys som vanligt haha =)

Kramis

2009-09-21 @ 15:46:12
URL: http://minlillagroda.wordpress.com
Postat av: Linda

Jag vet den där känslan av att aldrig nöja sig med själv, usch vad den är jobbig. Jag tycker att du har en jättefin mage iaf =)

2009-09-21 @ 18:18:03
URL: http://livetalalinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0