God förmiddag



Prioriterade sömn i morse så jag klev upp alldeles för sent för att hinna med de vanliga morgonritualerna. Skönt!
Har nästan 3 timmars lucka innan nästa lektion börjar så jag sitter i lärarrummet och känner mig "vuxen" =) För er som tror att lärare inte gör något annat än att fika gofika så har ni till viss del rätt, beror nog på vem i lärarlaget som är ansvarig för fikat dock..

Här i Umeå är det kanon väder idag, solen skiner från en ljusblå himmel och lutften är klar och kylig, lovely! Igår blåste det så mycket att träd gick av och lyftkranar vreds av vinden. Det ovädret förde även med sig den första snön för i höst, dock blev det inte vitt på marken utan det bara flög omkring i luften. Tur det för jag vill då inte ha snö redan, det är hösten jag trivs med, snö behövs först i december när det är mörkt mer än det är ljust.

Något som faschinerar mig just nu är det faktum att vissa ungdomar i 13-19 års ålder kan vara så otroligt självupptagna. Hur blir de så? Var vi också det eller är det den här generationens akilleshäl? Vad beror det på i så fall, är det internet och alla medier som förmedlar en skev verklighet? Ja! Men även det faktum att alla kan vara sin egen lilla idoll. Bloggning, Idol,  Talang och allt vad det nu heter har påverkat självbilden för många. Självinsikt saknas och självförtroendet är i vissa fall så stort att de nästan snubblar över sig själva i jakten på att vara "någon". Lite läskigt. När skedde förändringen, för så här var det inte när jag var i den här åldern. Kan det ha varit i samma veva som Robinson, Baren och Big brother blev ungdoms TV? Vetskapen om att möjligheten för en vanlig Svensson att hamna på TV och bli känd  finns inom greppbart avstånd har gjort det svenska folket "amerikaniserat", vilken mardröm! Den dockusåpavåg som kom för nästan tio år sedan avspeglas i dag av den ungdomsgeneration vi har. Fast med internet och datorer som verktyg i stället för Televisionen.
När jag var liten var det 24 karat som underhöll, Harald Treutiger med kända gäster var så nära TV kändis Svensson kunde komma. Om Svensson inte spelade Bingolotto vill säga och hade turen att få beöka Loket i studion. Det var tider det!

Over and out!
=)

Kommentarer
Postat av: Mindy

Hoppas att du inte har ont i dag..Hoppas att du får en skön dag..Då får man hoppas att du inte får för ont den tiden som är kvar om du envisas att jobba in i det sista..när man har foglossning ska man helst inte jobba för det sätter igång värkarna mera..men det känner du väl till om du har varit hos läkaren med dina krämper..Kram

2009-09-29 @ 10:53:26
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: moa<3

finb logg<3

2009-09-29 @ 10:54:47
URL: http://livetommoa.blogg.se/
Postat av: Mindy

Du gör som du själva känns rätt för dig & kroppen..Om man har ont ska man inte göra så mycket mera än slappa men har du bara bra kontakt med en sjukgymnast som kan hjälpa dig så borde det räka..

2009-09-29 @ 11:06:19
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Kim

Kommer du ihåg programmet "Det kommer mera"? haha. :p Jag hade kramp i magen inatt, trodde vi skulle åka in och föda barn, haha. ;) Men det lugnade sig!

2009-09-29 @ 11:49:48
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

haha OJ hade ni snö i luften igår?? Liiite tidigt ja ;-)



kram!

2009-09-29 @ 11:53:45
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Nina

usch va jobbigt då =/ inge skoj att känna sig trött å sliten. inge skoj..

2009-09-29 @ 13:21:20
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Ida

24 karat satt vi alltid bänkade framför =) D va underhållnig d! ;-)

Hoppas du tar d lugnt nu o. att kvällen din blir bra!

Kram!

2009-09-29 @ 14:49:06
URL: http://minlillagroda.wordpress.com
Postat av: karolin

Jamen jag menar samma sak. Precis där fram där fogen sitter, inte på sidorna. Min bebis brukar inte vara där så mycket, utan mosa ut sig till höger och bakåt, och det är nog därför jag inte behöver kissa på nätterna. Men när jag väl blir kissnödig så gör det skiiitont så jag antar att blåsan trycker på fogen där då:P Men men, inte mycket att göra åt! Vänta tills bebben är ute är väl det enda tyvär:S



Idag har vi varit ute och fin-fotograferat magen! Jag ska lägga upp bilderna strax så du får se :)

Kramar

2009-09-29 @ 14:52:00
URL: http://bekk.blogg.se/
Postat av: Nina

asså för min del ser det inte konstigt ut..



tryck ctrl F5 se om det hjälper. (ibland funkar det inte med f5)..

2009-09-29 @ 15:36:41
URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0