Lördag



Kom hem från stan alldeles nyss och klev in i en skinande ren värld. Puss på dig älskling!
Lukten av rengöringsmedel är för mig lugnande, då vet jag att det är ordning och reda och nystädat, så nice!
Har varit på stan och fikat med preggosarna, efteråt blev det gemensam tur till PoP för att kolla på deras skötväska, rekomenderas INTE! Var som hög och smal. Smarta fack som dessutom går att ta ur, MEN det blir ändå till att gräva i den efter saker då den var så djup/hög. Kände mig väldigt nöjd med mitt köp av en Jujube between :D
Pratade även med preggosarna om åkpåsar och vilka modeller de har gillat. Alla sa att det viktigaste är att de går att öppna upp mycket. Sen sa de även, tvärtemot vad jag trodde, att första vintern när de är så små, behövs ingen åkpåse utan det räcker gott med till exempel ett lammskinn i botten och sen en lite varmare filt över. Det är blåsten som kan vara det kluriga, men den motas lätt bort med "locket" till liggdelen. Däremot nästa vinter är det behov av åkpåse, då barnet sover i sittdelen med fälld rygg. Då tycker de ( många förskolelärare dessutom :) ) att det bästa och mest lätthanterliga är att köpa en varm barnsovsäck som går att öppna upp.

Mamma, du behöver inte sy en åkpåse till jul som det var tänkt, vi har ett extra år på oss:)

Börjar känna mer och mer "stress" kring det där med barnvagn också,vi har ju faktiskt en fullt fungerande som väntar på oss, MEN det skulle ju vara kul med en ny också :) Får hålla mig till nästa barn, då vi förhoppningsvis har jobb och mer pengar än CSN att handla för :)

Nä nu ska jag krypa upp bredvid älskling i soffan och slö kolla på tv för första gången den här veckan :)

Trevlig lördag!




Kommentarer
Postat av: Jennie

åH , ja , det känns som att det borde göras något mer drastiskt än & sitta & meta som ett litet fån , :) haha . Jag är med spänd på var det kan vara för liten krabat därinne . :)



Detsamma , Jag hoppas din dag blir bra den också! Det kan väl inte vara mer än underbart & komma hem till en städad lägenhet ! :) Håller helt & fullt med dej , doften av rengöringsmedel gör en lugn ! :) hihi ..



2009-09-12 @ 14:31:57
URL: http://vantabebis.blogspot.com
Postat av: Sandra

Härligt med lite tips angående åkpåse och så. Det är ju så svårt det där! Det jag undrar också är.. Behöver de ha en tjock overall på sig nu i vinter när de är så små, eller räcker typ en fleeceoverall i en strl större så man kan köra lagerpålager istället? Jag har hört både och, så nu är jag förvirrad =)

De ligger ju ändå nerbäddade i liggdelen så en tjock overall kanske inte behövs då?

Svårt det där =)

Hoppas ni har en fin helg!

2009-09-12 @ 17:06:44
URL: http://tassandra80.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0