Mina loppis fynd


Det blev en snabb tur, hann med fyra loppisar på en timme och då körde jag ändå nästan 3 mil. Men när jag vet vad jag letar och skiter i porslinsborden, som annars brukar ta tid, så kan till och med jag jobba snabbt, även på loppis. En annan bidragande faktor var att jag for runt själv, ingen som sinkar mig, eller vill fika...


Hur som helst, tror jag nämnde att jag var på jakt efter en bärsele. Tror av någon anledning att M inte kommer springa på stan i en bärsjal.. Det var verkligen en turdag kan jag säga, en mörkblå babybjörn för 100 kronor, som hittat. Det är inte den nyaste modellen, MEN nästan helt oanvänd.

Nästa fynd blev en ammningskudde och sen en till ammningskudde, ska se vilken av dem jag trivs bäst med. Den ljusare är lite mjukare och mindre medans den mörka är ganska välfylld och stor. De jag pratat om ammningskuddar säger att det är lite antingen eller. Fast jag betalade 50 kr för BÅDA, känns  som att jag kan ge bort den jag inte använder när jag väl bestämmt mig för favoriten.

Det slank även ner några plagg till Ärtan, en fleeceoverall strl 62 och en robot body i strl 68 med tillhörande mössa. 40 respektive 20 kronor, som hittat :)



Som ni förstår är jag mer än nöjd med min lilla runda, fick även med mig en t-shirt till älskling hem och den passade, kanon! Nu blir det till att njuta av att jag sparat ett antal hundralappar och börja fundera på texten jag ska lämna in på fredag..

Vilka är dina bästa loppisfynd?

Kommentarer
Postat av: Jennie

åh , wow , vilka fynd ! Jag älskar verkligen loppisar/auktioner :)



nej bebis verkar ha en tendens att inte lyssna på min mamma ! :) Vi får se helt enkelt hur det blir med förlossning idag ! :) hihi ..



kram!

2009-09-13 @ 13:54:55
URL: http://vantabebis.blogspot.com
Postat av: Annika

Jättefina saker! :) Kul när man hittar det man söker. Jag hade en vinröd babybjörnsele till mina grabbar. Nackdelen med selar är att man inte kan bära barnet i den när de är allt för små eller när de börjar bli lite större. Men en sele är alltid toppen ändå. Ha det bäst! kram

2009-09-13 @ 14:00:25
URL: http://gabulfota.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

vad kul att du hittade så mkt!

vi ska också ha bärsele, tycker inte bärsele känns lika roligt :-)



det bästa loppisfyndet jag köpt är två skulpturer, en kvinnokropp och en manskropp.



kram!

2009-09-13 @ 14:01:59
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Ros-Marie

Hej!

Jag håller med, det var verkligen bra köp!

Vi hade sele till dig och brorsan och det var funktionellt. Nu syr jag ingen amningskudde.

Hälsa M så gott.

Kram mamma

2009-09-13 @ 14:52:20
Postat av: Liw

Hej mamma :)

Tänkte ringa dig ikväll och säga just detta, att du inte behöver sy någon kudde :)



Hoppas ni har det bra på Åland!

kram

2009-09-13 @ 15:12:12
URL: http://preggomonster.blogg.se/
Postat av: Jennie

Ja men verkligen . :) vi får hoppas dina "rop" hjälper ! dock efter klockan 23 eller när filmen slutade !:)



hihi ..



kramar

2009-09-13 @ 15:23:55
URL: http://vantabebis.blogspot.com
Postat av: Sandra

Va roligt att du hittade så mycket! Och till ett så billigt pris! Förstår att du känner dig nöjd =)



Jo tack jag har en bättre dag idag, tror att det är hormonerna som spelar mig ett spratt ;-)

Ha en mysig kväll!

Kram!

2009-09-13 @ 16:38:26
URL: http://tassandra80.bloggagratis.se
Postat av: Ida

Wow vilka fynd du gjort! Älskar verkligen loppis. Jag ska faktiskt iväg nästa helg. Hoppas på lika fina fynd som du =)

Va har du för dej ikväll?

Kram

2009-09-13 @ 20:07:04
URL: http://minlillagroda.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0