Spank the Monkey



Både jag och M tycker mycket om att spela spel, M liiite mer än mig då han är riktig brädspels-/Rollspels "nörd", men jag tycker också om att spela spel.

När man inte är invigd i spelarnas krets är det lätt att det blir "alias", TP, "tjuv och polis" och de klassiska sällskapsspelen som spelas på spelkvällarna. Men sen jag träffade M har en helt ny värld av brädspel öppnat sig för mig.  Jag erkänner utan knusler att jag alltid kollat lite "snett" på de som spelar spel, var väl främst rollspelarna som utmärkte sig, men genom M har jag fått en helt ny bild av att spela spel. För det första finns det så otroligt mycket fler spel än de som  finns i hyllorna på leksaksaffären. För det andra så finns det verkligen ett spel för varje smak. Äventyrsspel behöver inte innebära rollspel, inte heller SF-spel precis som du inte behövaer vara värsta strategen/historikern för att kunna spela ett spel som utspelar sig i Tyskland under andra världskriget. Du kan till och med spela spel som går ut på att bygga järnvägar snabbt, ekonomiskt och med kortast väg. Mängden spel är oändlig!

Ikväll har vi spelat " Spank the Monkey" ett kortspel som går ut på att, precis som det heter, piska apan. Jätte roligt spel, ikväll spelade bara jag och M, men det spelas med fördel av över 4 personer. Kul, lättförståligt men kräver ändå att du är lite klurig och tänker framåt. Ett spel helt i min smak!

 

Tänk att jag gått runt och tyckte att de som spelar spel är nördar, fast det ska erkännas älskling blir fortfarande kallad nörd, men med mycket, mycket kärlek :)

 

God natt!

 

Förresten har du något favorit spel som inte är så vanligt?

 

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0