Djupdykning

Surfade runt hos mina vanliga bloggare och kom fram till en av de bloggar som jag följt sen tidigt i höstas, de fick barn i början av december och nu är de gravida igen. Grattis!

Dock vet jag inte hur jag ska hantera mina egna tankar kring att bli gravid igen så här fort. Det är ju inte omöjligt men det är en tanke som känns så otroligt svårgreppbar att jag inte kan fullfölja den. Tänk vilket jobb att ha barn med knappa 12 månader emellan? Ingen drömsits i mina ögon, för jag vill bli klar med mina studier. Men å andra sidan HUR skulle vi klara av att göra abort nu när vi fått smaka på det ljuva livet, ett barn är verkligen det största som kan hända. Jag skulle nog inte kunna förlika mig med tanken på att göra abort. Men så stort, ett syskon. Just nu lever jag fortfarande i bebisbubblan 95% av tiden, tänk när Maitan är ett år, kanske precis har börjat gå och prata, tänk att då få ett syskon. Eller en ny bebis att ta hand om när ens äldre barn fortfarande behöver all hjälp det kan få för att upptäcka världen. Gud så jobbigt, men jag skulle inte sagt nej om det varit vi det känns som ett kärt besvär i så fall=)

Kan lugna föräldrar och svärisar med att just nu är jag otroligt nöjd med den bebis vi har och det dröjer nog nått år innan Maitan blir storasyster, men man ska aldrig säga aldrig
=)

Kommentarer
Postat av: Kim

2-3 år emellan barnen är ganska lagom tycker jag. :)

2010-04-18 @ 21:28:56
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: sara

Gissar negativt då alltså

2010-04-18 @ 21:41:52
URL: http://saratilling.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0