Stackars Vilde


Den Vilde vovven har mest troligt stukat eller brutit en tå. Detta hände i måndags redan när han skulle möta mig och Magnus när vi varit och handlat. Han fastnade med klon i bron till stugan och ylade till. Det blödde lite och han ömmade när han gick. Nu har han blivit halt igen efter en väldigt aktiv dag igår. Funderar på om jag ska ta honom till veterinären, men det lutar åt att jag väntar tills efter helgen. Har läst om brutna tår hos hundar i diverse forum under dagen och det står att det nästan alltid läker själv om det hålls torrt och rent samt hunden vilar. Så nu ska vi få den Vilde vovven att vara lugn, lycka till!

Någon som varit med om något liknande med sin vovve?


Thumbnail


Kommentarer
Postat av: Anna J

men stackars Vildevovven:-( Hoppas han blir bra fort!

2010-04-08 @ 15:15:05
Postat av: Moa

Har du kollat så att inte själva klon är lös? Brukar märkas genom att hunden gärna slickar mkt på just den klon och det brukar komma vätska ur basen på klon. Om det har hänt så behöver du till veterinären för att ta bort själva klokapseln eftersom det kan komma in smuts och bli inflammerat..



Min Pricken har brutit klorna vid flera tillfällen men han har dock aldrig blivit halt.. Envis Terrier kan man ju säga. =)



Hoppas allt är bra med Familjen annars!

Jag såg Maits Bumbostol och ska genast försöka skaffa en. =)



Kram

2010-04-08 @ 19:16:21
URL: http://www.metrobloggen.se/moasliv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0