Varken ut eller in


Som jag skrev tidigare så tog Mait ett ganska stort utvecklingssprång ikväll och det är med både sorg och glädje jag ser henne utvecklas. Förstå mig rätt, det är jättekul att se hur en människa utvecklas både fysiskt och psykiskt. Hur hon känner igen både mig och Magnus från andra sidan rummet, ler och liksom strävar mot det hon vill ha. Det är spännande att se hur hon vänder sig i babygymet för att komma åt den leksak hon för stunden vill ha, hur hon greppar, kramar och smakar på saker. Men det är även sorgligt för när hon lär sig saker och utvecklas blir det så tydligt att hon inte kommer vara liten i all evighet. Hon kommer inte alltid vara den underbara bebis vi har idag utan om bara några månader far hon runt som en krypande liten spole med bus i blicken. Om tre år kommer trotsen och sen dröjer det inte länge innan första partnern kommer ut från hennes rum lite lagomt skamsen.


Mait 2 dagar
Detta är väldigt typiskt för mig, jag är en nostalgiker och avskyr att saker inte alltid är som de alltid har varit. Kan vi inte både ha bebis Mait och alla andra stadier hon kommer gå igenom för alltid? För jag är helt säker på att vi kommer sakna den krypande bebin, den trotsiga tre åringen och tonåringen precis lika mycket som bebis Mait. Men det gör ändå lite ont att tänka på att bebis tiden går så fort och bara tanken på att den inte kommer tillbaka är svindlande. Det är helt fantastiskt att få vara med på Maits resa och mitt i allt det här kan jag inte låta bli att längta tills när nästa resa börjar. Men det får bli när vi har börjat sakna tre års trotsen =) Sen tröstar jag mig med att det är först när bebisar är nio månader som de börjar förstå att de inte är en del av mamman längre, så jag har nästan sex månader till med MIN Mait, eller okej då VÅR Mait =)

Mait och MU igår.


Kommentarer
Postat av: karolin

Sådär tänker jag också, speciellt på det där med första partnern. Det är ju en ganska stor grej i livet. Jag har börjat säga till Elin redan nu att hon bara får dejta danska pojkar (eller flickor för den delen om hon tycker det är roligare) så att mamman också blir nöjd haha. Nee, skämt åsido men det är verkligen nåt man (jag) tänker på och hoppas att det dröjer längre än typ 12 år (som verkar vara standard nuförtiden) innan det händer nåt på den fronten :S



kram

2010-04-14 @ 22:43:08
URL: http://bekk.blogg.se/
Postat av: Linda & Mamma till lille Leon !

Söt hon är !

javisst gå tiden alledes för fort, man hinner liksom inte med.

Min lille kille blev 3 månader i tisdags och jag börjar verkligen få panik över hur fort tiden helt plötsligt går!!!



Föresten så skickade jag lösen till din mail om jag inte redan sagt det, mest så det inte blivit fel, en del klaga på mig för jag glömt dom haha !

Hoppas allt är fint med dig kram

2010-04-15 @ 10:32:42
URL: http://liindatherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0