Vi har ett nytt husdjur


Vi har fått ett nytt husdjur, en ål =) Maitan har i flera veckor ( läs 2) börjat göra ål rörelser när hon ligger på mage. Idag när jag hade henne på golvet ( på rygg) så vände hon sig och sen helt plötsligt hade hon rört sig framåt ca 25 cm. Hon använde sig av de där ålande rörelserna och skjuter ifrån med fötterna under sig och åker framåt. Det är nog inte en medveten rörelse framåt utan mest tur, men ändå. =)



Som sagt det går FRAMÅT =) Maitan blir 17 veckor idag och den senaste veckan har det hänt MASSOR. Inte nog med att hon idag faktiskt förstod hur hon skulle göra för att äta gröten och inte bara idissla den hon har börjat skratta högt och ljudligt. Vänder sig från rygg till mage och vice versa utan problem, tar upp saker med en hand och byter över till den andra handen utan problem. Hennes rörelser är inte längre ryckiga utan hon rör händer och armar i en jämn rörelse. En annan sak som hänt den sista veckan är att hon pratar mer nyanserat och verkar kunna läsa vår sinnesstämmning på ett helt annat sätt än tidigare. Två saker till som hänt är att hon nu greppar båda fötterna samtidigt samt lyfter huvud och nacke från underlaget om hon får något att dra sig upp mot.
Favoritlekar är att leka flygplan med pappa samt tittut med mamma, hon skrattar så hon nästan kiknar =) En sång eller två är heller aldrig fel och att busa bland mamma och pappas täcken så att hon rullar ner för "berget" är också väldigt roligt. Det är så underbart att se hur hon interagerar och ger respons på saker som händer runt omkring henne, och med henne så klart =)


Kommentarer
Postat av: Stina

Haha! Att flyga är favoritleken här också! Visst går det galet fort?!



KRAM

2010-04-26 @ 18:19:14
URL: http://fladdor.blogspot.com
Postat av: Malla

Nu har jag gjort awarden. Säger man så? :P

2010-04-26 @ 18:45:25
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: Stina

Då har jag skrivit sju fakta om mig :-/ KRAM

2010-04-26 @ 19:01:34
URL: http://fladdor.blogspot.com
Postat av: karolin

Tycker du jag har blivit smal? Vad skoj att det syns för andra också! Det är rätt många som har påpekat det nu bara den senaste veckan. Men minus 21 kg sen 18 december borde fan synas tycker jag :D Då är det bara resten av vikten kvar nu då haha, men jag kör på stenhårt :)



Ska kolla in utmaningen och försöka göra den ikväll, om jag hinner. Har så hiiimla mycket skolarbete nu!



kram

2010-04-26 @ 19:19:18
URL: http://bekk.blogg.
Postat av: Moa

Hon är duktig er lilla ål! =) Och hur söt får man vara när man sover?? hihi...



Och visst antog jag utmaningen.. =) Tackar!



Kram och trevlig kväll..

2010-04-26 @ 19:32:31
URL: http://www.metrobloggen.se/moasliv
Postat av: emma

OJ! vad duktig hon är eran dotter.

benjamin kan med mycket men inte lika,jag har märkt att jag inte är så duktig på att lägga märke till vad han kan och inte kan..



oj, vad lite du gick upp:9 vad duktig du är som redan gått ner allt plus lite till:)



har du ätit speciellt sätt för att gå ner eller?

kram

2010-04-26 @ 20:49:20
URL: http://trollbollsmamma.blogg.se/
Postat av: sara

Tack för kramen hihi



Er tös utvecklas ser jag. Med vår händer det inte så mycket faktiskt. Hon vände sig från mage till rygg idag (inte gjort det på några veckor) och hon har börjat söka efter sina fossingar. Fast växer gör hon hahaha

2010-04-26 @ 21:18:34
URL: http://saratilling.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0