Liw tänkte till =)



Skulle tro att mitt snilledrag i morse har sparat mig och Mait många timmars väntan på barnmottagningen. Jag ringde dit och frågade om de fått in remissen och vi inte kunde få en tid. Remissen var inte bedömd så de kunde inte säga om de skulle ge oss en tid eller inte, med andra ord hade det kunnat varit helt förgäves om vi gått dit och satt oss när vi vaknade. Nu inväntar jag samtal från dem om vi behöver gå dit eller inte, förhoppningsvis slipper vi det och är det så att de vill kolla på kinden så tänker jag kräva att vi får en tid. Det är inte säkert att de ger oss en tid eftersom det inte är akut tydligen.
Ni kanske undrar hur jag kan vara så obrydd ifall vi får träffa en läkare eller ej, men det beror på att vi till 99 procent vet vad det är som har hänt, så då känner jag inget behov av att träffa en läkare. En kollega på UG´s son hade samma lika när han var liten och det var helt enkelt en lättare förfrysning som går tillbaka på några veckor. Känns onödigt att springa på sjukhuset och ta upp tid som barn som behöver den bättre kan få istället.

Dock har jag lite svårt att förstå hur hon kunnat blivit så kall att hon förfrusit sig ( är väldigt lite och hon har inte ont osv. ) men det kan nog ha skett då vi promenerade med henne i bärsele. Det var inte mer än fem minus ute och vindstilla samt sol så jag tycker ändå det är konstigt, men ibland har vi otur! Tänker dock inte låta mig avskräckas men ska inhandla en "rånarluva" åt Mait så hon skyddas om kinderna. Vet inte riktigt hur jag ska lösa problemet med att hon dreglar och allt blir blött = kallt, får klura lite till. Någon som har samma problematik och har löst det? Tyvärr så har Mait för litet huvud för mössor med öron/kindlappar, vi skulle behöva sätta på hon ungefär 4 mössor under för att den skulle sitta på plats även i minsta storlekarna, lill älsklingen!

Nä nu ska jag återgå till städningen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0