Bubblan


Vi lever verkligen i en bubbla, allt annat förutom att Mait mår bra  är helt oväsentligt, men nu är det pappamys i soffan så då kan jag ge er en liten uppdatering =)


Efter en jobbig men ändå helt okej natt har vi bara tagit det lugnt hela dagen. Jag tror jag låg kvar i sängen till 11-tiden, hur skönt och välbehövligt som helst. Natten har som sagt bjudit på ett ganska lugnt tempo, tror dock att jag vaknar innan Mait och tycker hon ska äta, dock vill hon inte äta från mitt ena bröst men äter jätte bra ur de andra, det tömms till och med =)
Ringde till BB-hemvård och frågade vad de trodde kunde vara fel. Hon börjar suga men efter 5-10 tag ger hon upp och släpper sitt utmärkta tag om vårtan. Så kan vi göra ca 10 gånger men sen blir hon så grinig så då väljer jag ( lat?) att ge henne det andra bröstet istället. Har provat att pumpa det svåra bröstet och det går väldigt segt, kan ta upp till 3 minuter innan det kommer mjölk, vilket gör att jag gissar på mjölkstockning, vilket var precis vad BM på BB också trodde när jag beskrev problemet. Så eftermiddagen har för min del spenderats med pumpen i duschen och jätte varmt vatten samt i soffan med en vetekudde över brösten och pumpen på armslängdsavstånd, värme och massage samt tömming av bröstet är tydligen det som gäller vid påbörjan till stockning så jag hoppas det släpper. Har en tid imorgon vid 10 för undersökning, hoppas slippa krångel, men det viktiga är att vi kommer igång med amningen.

Positivt med amningen är dock att jag har inte alls lika såriga vårtor och idag har jag och älsklings Mait haft två mysiga stunder i soffan under amning, trodde jag aldrig skulle hända så här fort med tankte på hur det kändes så sent som igår, men smärtan har släppt i det bra bröstet, yeay! =)

Medan jag har ömkat mig i duschen och soffan har mina två älsklingar varit ute på promenad i omgivningarna, är lite avundsjuk för jag vill också komma ut, men jag har varken ork eller mod att ge mig ut när bröstet krånglar som det gör.

Jo Mait har idag invigt sin ärvda babysitter och hon stor trivdes under den kvart hon satt där. Väldigt lämpligt att ha henne i den när vi äter. Hon har även börjat ha fler och  längre vakna perioder under dagarna vilket är mysigt som bara den. Finns inget bättre än att ligga och stirra in i hennes stora blå ögon, kärlek!

Och som ni kan se så är det en liten rödhätta vi fått, får se om hennes temperament

blir lika hett som mitt =)


Kommentarer
Postat av: Moa

Jobbigt med mjölkstockning.. Förstår att du inte vågar ge dig ut i kylan då.

Jag har värmeilägg i Bhn hela tiden, dag som natt. Är livrädd för att få mjölkstockning så jag ser till att dom alltid är i.



Hoppas att det släpper snart och inte kommer tillbaka. har ju förstått att det kan göra riktigt ont om det vill sig illa.



Söt som socker är hon lilla Mait med sitt röda hår. =)



Kram

2010-01-02 @ 16:39:10
URL: http://www.metrobloggen.se/moasliv
Postat av: Eva [Bland rosa och blåa tuttar]

Vad kul att du orkar uppdatera. Och grattis förresten. Kom på att jag inte ens gratulerat till lilltjejen. Allt verkar ju ha gått jättebra eftersom ni var hemma så snabbt igen. Visst säger de att man skall stanna så länge på BB så länge man bara får för att hinna vila, men så länge man inte får eget rum så är det nog ingen vila överhuvudtaget.



På tal om bröst så se till att lufta dem också (vilket du nu säkert redan fått höra). Även om det är jättefräscht när det sipprar mjölk hela tiden...:P

2010-01-02 @ 16:43:27
URL: http://skruttisochjag.blogg.se/
Postat av: Jennie

Det finns inlägg i ull , kostar typ 99 kr och finns hos babyproffsen eller på minimundus.se . De värmer brösten när du går ut , de är bra .. & vindskyddar också dessutom . Hoppas att det visar sig att inte vara så farligt , det är ju hemskt & jag har varit livrädd för det . :O men man får väl feber & sånt :(



Kramar

2010-01-02 @ 17:33:42
URL: http://vantabebis.blogspot.com
Postat av: Eva [Bland rosa och blåa tuttar]

Jonej, sköt om dina bröst:) (Tänk vad bröst kan bli naturligt att prata om när man börjar amma.)



Klänningar; där det finns bäst rea;) Senast beställde jag från Krumelur (det var en av de bästa webbutikerna jag beställt från hittills). Baboonbarn har jag beställt från och Batinki samt Sweetfunky. Och Skurk-kids:) Gula hästen är en annan webbutik som jag tycker verkar trevlig.

2010-01-02 @ 19:01:02
URL: http://skruttisochjag.blogg.se/
Postat av: Kim

Åh vad ja längtar efter vår bebis nu!!

2010-01-02 @ 23:42:26
URL: http://kimlundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0