Saknad



Min mamma, Mait´s mormor har varit här från måndag tills alldeles nyss, då hon och M gick genom dörren för att fara till busstationen. Vad tomt det blev direkt =( Ska inte sticka under stol med att föräldrar i längre perioder kan vara ganska påfrestande men just ögonblicken efter de har farit så inser man hur långt bort vi bor. Vad jag ogillar att bo här uppe just nu, vill flytta söderut, helst igår. Men men, den dagen kommer den med, vi måste bara bli färdig pluggade sen är vi nog inte umebor många minuter mer än vad som krävs.

Mamma och Mait har då myst den här veckan och jag och M har också myst, faktiskt riktigt skönt att kunna lämna lillskruttan i mormors varsamma händer och ta ut Vilde på en rejäl långpromenad, tänk vad fort vi glömmer hur saker har varit. Den promenaden påminde så otroligt mycket om mitt och Ms första år tillsammans. Inte bara för att vi promenerade mycket utan för att vi gick genom  det område där jag bodde när vi träffades. Att min kropp klarar av ordentligt raska promenader ( tillskillnad från när jag var gravid) och vi kunde välja vägar utan hänsyn till barnvagn förstärkte bara känslan av svunna tider!

Ni som bor nära era nära och kära är lyckligt lottade, kom ihåg det =)


Tre generationer.

Kommentarer
Postat av: Nina

å vilken härlig bild :D

2010-01-23 @ 14:57:15
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Sofia

Vilken fin bild på er!



Tack för påminnelsen att uppskatta att släkten är nära, det tar jag för givet ibland. Jag har alla kära släktingar inom en mils avstånd och min mans släkt bor i Skellefteå, så vi är lyckligt lottade. Min mamma har precis varit här med mina bröder plus Amandas gammelmormor och gammelmorfar, så roligt att få visa upp henne för dem.



Vi ses säkert på något bebisfika framöver! Kram Sofia

2010-01-23 @ 16:27:47
URL: http://sofiaahlehjelm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0