Tack



Måstet tacka er läsare för respons, mot hugg och fina ord. Det värmer i hjärtat..

Fick en kommentar idag som helt plötsligt satte lilla Maits viktuppgång i en helt ny dager. Evelina kommenterade Maits vikt så här:

gott nytt år till er!
hade hon gått upp 165 gram på en DAG??
Då kan du nog lita på att hon får i sig tillräckligt hihi, det är ju vad de ska gå upp på en vecka ;-)!


Jag har ju som oroat mig till tusen kring att hon inte gått upp något sen den vägningen ( fredag - söndag) men om det är så att det är en normal uppgång för en vecka så är det inte så konstigt. Varför kan inte BB informera om det när jag sitter i telefonen med gråten i halsen? Dåligt! tänk så mycket oro jag kunde ha sluppit...

Så tack kära läsare ni bidrar till vår vardag! =)

Kommentarer
Postat av: Fru Evelina - Happily Ever After

ja det var vad de sa till oss på neo iaf, och bvctanten har också bekräftat det!

20-30 gram per dag och 150-300 gram i veckan är en normal viktuppgång.

Så oroa dig absolut inte mer!

men jag vet ju precis hur det är där i början haha...



kram!

2010-01-05 @ 11:19:21
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Josefine

Bebisarna äter mer än vad vi tror. Och som sagt så slutar inte mjölken komma så länge bebisen suger, så länge hon äter får hon i sig mat och det stimulerar dessutom brösten att bilda mer mjölk.



Första månaderna har mina tjejer ökat 1 kilo i vikt för att sedan sakta av. Signe ligger nu på ca 600-800 grams ökning per månad.



Om man ammar ska man vara medveten om amningspuckeln också. Barn som helammas ökar mycket i vikt de första månaderna (Signe gick upp 500 gram första veckan sedan vi kom hem från neo!) och sedan planar kurvan ut och kan till och med bli platt utan att det är något som är fel.



Och tänk hur mycket en bebisbajs eller en måltid väger! Det räcker med att hon bajsa innan en vägning för att vågen ska visa "mindre" - eller att hon äter innan för att den ska visa "mer".

2010-01-05 @ 13:55:56
Postat av: Moa

Jag fick oxå det bekräftat det idag, ca 160 gram i veckan är normalt. Douglas hade gått upp 470 gram så hon tyckte inte ens att jag behövde amma riktigt så ofta utan kan försöka dra ut på tiderna mellan målen. =)

Skönt ändå att få svart på vitt att amningen fungerar.



Kram

2010-01-05 @ 16:53:57
URL: http://www.metrobloggen.se/moasliv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0