Tiden flyger iväg



Det har redan gått en hel dag och på något konstigt sätt så har vi lyckats fylla den utan att reflektera över att vi gjort saker, lite läskigt, men vi lever verkligen i en bubbla.

Dagen började med en viktkontroll på BB, jämfört med igår så har Mait gått upp 165 gram, från 3170 g till 3335 g. Barnmorskan tyckte det var jätte bra och vi fick själva välja om vi ville fortsätta ge ersättning ett tag till. Då jag inte känner mig hundra på amningen, vare sig vad gäller hur mycket/ofta/länge hon ska äta och om jag med mina väldigt ömma bröst klarar av den mängd hon behöver just nu, så tänker vi fortsätta ge henne lite stödmatning efter amning över helgen. Ett beslut som känns väldigt skönt och gör att jag slipper känna press kring att hon inte skulle få i sig tillräckligt med mat p.g.a. mina onda bröst.

Amningen och brösten är en historia för sig själv. Det rinner, oj vad det rinner. Jag kan riktigt känna hur brösten fylls upp efter varje måltid, det är underbart att veta att jag kan hålla min dotter vid liv men det är inte skönt. Det spänner, bränner och svider, men jag vad andra som varit med förrut säger så kommer det gå över inom en ganska snar framtid. Jag skulle tro att den otroliga matthet, nästintill feber jag haft idag kommer sig av just det faktum att mjölken verkligen rinner till.

På eftermiddagen dök så nyblivna farmor och farfar upp för ett kort besök. Under de tre timmar de var här var det i farmors knä vi kunde hitta Mait, förrutom när det var dags för amning vill säga =) Det är de här gångerna det blir så otroligt tydligt att vi bor alldeles för långt ifrån våra familjer och släktingar. Verkligen jätte trist att säga hej då, även om jag känner att tre  timmars besök är gränsen för vad jag orkar med. Har kännt mig oförskämt pigg Maits första dygn, men nu börjar tröttheten komma.

Imorgon har vi inga som helst åtaganden utan vi ska sova så länge vi bara kan, och förhoppningsvis kommer Mait hålla med om den planen. Inatt har det funkat med tre timmar mellan amningarna så jag hoppas det håller i sig framöver =)

God natt och god fortsättning på 2010!

Trötta efter gårdagens hårda firande, eller hur det nu var =)

Kommentarer
Postat av: Kim

Mysigt med besök! När får ni hem Vilde igen?

2010-01-01 @ 23:53:49
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: karolin

Så fina ni är! Hon är verkligen jättesöt er lilla dotter!



Visst gör det ont i brösten när allt ska komma igång! Mina blir hårda som cement och svider som bara den! Speciellt på kvällarna av någon anledning! Men men, tids nog så går det nog över :)



Kramar

2010-01-02 @ 13:25:54
URL: http://bekk.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina - Happily Ever After

gott nytt år till er!

hade hon gått upp 165 gram på en DAG??

Då kan du nog lita på att hon får i sig tillräckligt hihi, det är ju vad de ska gå upp på en vecka ;-)!



2010-01-05 @ 05:32:36
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0