Tidiga tisdag


Det var i alla fall det jag ställde in mig på igår kväll när jag gick och la mig. Kvällstraditionen vi inlett med att någon av oss läser högt ( oftast M då jag brukar försöka fylla Mait med mjölk inför natten) fortlede även igår, Mait somnade efter amningen i sin egen säng till pappans trygga och välbekanta stämma. Klockan var då elva, vid kvart i fem vaknade jag av en hungrig madame, ammade den lilla och hon somnade snabbt och enkelt om efter blöjbytet, klockan var då halv sex. Jag kollade på klockan och bestämde mig för att kliva ur sängen när M går upp strax innan åtta. Det sket sig! Hur motiverad är jag att göra det när dottern sover sin allra bästa sömn och jag har tillfälle att sno åt mig några timmar extra? Inte alls! Fick sova en timme sen var Mait hungrig så efter en halvtimmes mys i sängen, var vi uppe vid 9.30. Inte tidigt men helt okej =)

Just nu sitter vi på universitetet oc hväntar på vårt lunchsällskap, Magnus, Malin ( faster åt Mait) och deras farbror Mats som är i staden på besök. Mats och Malin åt middag hos oss igår och det bestämdes då att vi ska luncha idag också. Trevligt värre! Sitter här i den mest stojiga miljön på hela Campus och lillskruttan bara sussar sött i sin vagn, helt otroligt, men är de vana vid ljud från magen antar jag att de tycker det är tryggt med ljud när de kommer utanför också.  Men det är fashinerande, för en halvtimme sedan kom det ett gäng cheerleaders och gjorde högljudd reklam för "Uniaden", en arbetslivsmässa som är i veckan, då trodde jag Mait skulle vakna, men inte =)

Nu håller jag tummarna för att Mait sover sig igenom hela lunchen utan att behöva mat, är inte upplagd för att amma offentlit under lunch rusningen ..


Kommentarer
Postat av: Kim

Heter alla på M i hans släkt? ;)

2010-01-26 @ 14:05:55
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: unique

så duktig hon är. vår lilla tös vill allid somna i vår famn. Börjar fundera på om det är en dålig vana, men hon vill verkligen inte somna i vaggan..

2010-01-26 @ 14:41:56
URL: http://saratilling.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0