Tummen upp



Oj vilken härlig dag vi har haft idag. Vet inte om det är nappens förtjänst men jag vill gärna tro det. Dagen, och natten, har flutit på helt smärtfritt. Amningarna har inte avlöst varandra utan kommit med lagoma 3-5 timmars mellanrum. Mait har sovit i sin egen säng, utan massa gnäll ( nappen hjälper bra där ) och hon har även haft längre sömnperioder under dagen. Jätte skönt att faktiskt kunna hinna med annat än amning under ett dygn. Fast amningen har börjat blivit väldigt mysig. Hon är mer aktiv vid bröstet och är nästan uteslutande vaken med öppna ögon och intresserad blick. Det känns som amningen är lite av  vår stund på jorden, hel mysigt! Känslan förstärks ännu mer av det faktum att mina såriga vårtor nu är ett minne blott. Inte det minsta ont nu mera så ni som fortfarande har ont, det släpper, jag lovar =)


I helgen har jag även börjat återuppta mina långpromenader vilket känns helt underbart. Inte bara för mig utan även för M som slipper ta hela ansvaret för Vilde och för Vilde så klart. Perfekt att ta med Mait ut för hon sover super bra i vagnen, frisk luft och gropiga vägar gör susen. Här har det inte varit så kallt sista dagarna utan temperaturen har legat kring noll när solen har varit uppe, väldigt skönt efter helgernas köldchock.

 

 


Nä nu har lilla Mait somnat i min famn vilket är min mat och sovklocka. Hon är mätt och sovande, min signal att det är dags för mig att krypa till kojs också. Blir det en lika bra natt som igår så vaknar hon inte före fem, hoppas!


Kommentarer
Postat av: Sophia

Va skönt! Vår lillfia tar inte napp, så har gett upp de efter många många försök. Men hon fick en snutte i julklapp som hon älskar, så de är hennes napp:) Funkar ju lika bra de faktiskt.Kram

2010-01-12 @ 09:47:01
URL: http://myfamilyblogg.blogg.se/
Postat av: Sandra

Å va härligt att allt blivit lugnare för er! Visst är det skillnad? Bara att kunna ta en dusch i lugn och ro =) Innan jag fick barn hade jag ingen aning om att det skulle kännas som lyx!

Hoppas ni får en fin dag, och att natten blev bra!

Kram kram!

2010-01-12 @ 09:56:55
URL: http://tassandra80.bloggplatsen.se
Postat av: Kim

Härligt att allt flyter på! Här väntar vi fortfarande på bebis..

2010-01-12 @ 10:46:17
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: Malin Lj - Mamma till Walter

Har du skaffat en extra blogg med lösen? Det kommer upp när man går in på din blogg iaf...

2010-01-12 @ 17:18:24
URL: http://malinlj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0