Två på rad



Hmm det blir två inlägg på rad, men det är ni inte bortskämmda med längre så jag bjuder på det idag. Tacka Mia för den delen, hon hade kommenterat så här och jag måste ju besvara hennes fråga =)

Anonym om Sena inlägg:
hej!
vilken jättefin blogg du har=) och vad otroligt söt lilla Mait är=)
har en liten fråga, vad menas med preggosar/preggo osv..? Hoppas på svar, då jag verkligen undrar eftersom detta ordet finns med ett antal gånger.. mvh/mia, en trogen läsare

Hej Mia, vad kul att du läser min blogg, det är alltid roligt med respons.

Namnet på bloggen preggomonster dök upp en av de första dagarna efter att vi fått reda på att vi var gravida. Jag hade ett, för mig inte helt ovanligt, utbrott över nån struntsak och M sa med glimten i ögat att från och med nu kunde vi skylla på preggomonstret.
Preggo är ett försvenskande av engelskans pregnant, gravid. När jag skriver preggo preggon osv så är det ett lite skämtsammare sätt att påpeka att det är andra gravida jag syftar på  och tills för någon vecka sedan även mig själv.

Hoppas det klarnar lite och fråga gärna igen om du tycker mitt svar är för otydligt! =)

//Liw



Kommentarer
Postat av: Jennie

haha .. Nästa grav ska jag då skylla på det där monstret ! :) Den där M är ju en påhittig prick ! :)

2010-01-14 @ 16:55:18
URL: http://vantabebis.blogspot.com
Postat av: Therese - mamma till Alfred och ängeln Lucas

Kikar in och tipsar om tävling inne hos mig =)



http://tostberg.blogg.se/2010/january/vinn-presentkort-pa-smycken.html#comment



Ha de fint!



Kram Therese

2010-01-14 @ 19:16:18
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: Jennie

hihi .. jamen så bra ! :)



Hihi, ja de flesta bebisar är söta ! :)



jag vet hur det är och visst är det en underbar bubbla du lever i . Ingen omvärld finns typ ! :) hih .



kramar

2010-01-14 @ 22:04:13
URL: http://vantabebis.blogspot.com
Postat av: Anonym

tackar allra hjärtligast för ditt svar=) det var härligt att få veta vad det betyder=)har ju undrat rätt länge;-) /Mia

2010-01-14 @ 23:54:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0