Välj rubrik själv =)



Skulle kunna använda precis samma rubrik som förra inlägget, är så trött så trött.
Trött, tröttare, Liw är den bästa beskrivningen av mitt tillstånd just nu. Lilla madame har fått för sig att det bästa stället att sova är i sängen med mamma och pappa, helst klistrad mot min mage. Igår kväll när vi skulle lägga oss, som vanligt alldeles för sent, efter sena kvällsamningen så var madame pigg som en mört, helt klarvaken och jollrande. Efter att ha ammat lite mer för att få henne trött trodde jag att hon somnat, jag la över henne i spjälsängen och la mig nöjd att fått na och sova innan ett. Tji fick jag, några minuter senare var hon lika vaken igen, jollrandes så högt att mamman inte kunde sova. Suck! Hon fick komma över till vår säng igen och jag tog fram bröstet igen, skam den som ger sig!
Den här gången somnade hon ( nog) ganska kvickt, problemet var bara att mamman också somnade till och med fortare än madame.. Vaknade sen vid fyra tiden av att en bebis med minigris stajl bökade runt efter  mitt bröst som fortfarande var blottat. 3 timmar är inte mycket tid för en trött mamma. Som tur är så somnade madame direkt efter att Magnus bytt blöjan efter amningen och sen fick jag sova till åtta. Är dock väldigt trött idag, önskar att hon kunde somna lite fortare, vi tapar två timmar där på kvällen för att hon är så pigg. Fick dock en väldigt enkel förklaring idag från Anna när hon undrade om Mait hade samma dygns rytm i magen som hon har nu och ja, det hade hon. Kommer ni ihåg att jag ofta skrev att det började böka runt i magen, hickas med mera när vi gick och la oss på kvällarna? Den sena kvällsamningen infaller samtidigt som när vi brukade gå och sova förrut.

Aja, det är nog bara så att jag måste bli bättre på att sova när lilla älsklingen sover.
Ni ska inte tro att jag inte har försökt men det är så svårt, lägger henne i sin säng och jag i vår, men det är så svårt kan ju inte släppa henne så jag hämtar oftast henne och sen när jag borde sova ligger jag mest och beundra henne när hon sover. Tänk så man är va =)


En av älsklingens många sovställningar, kärlek!

Kommentarer
Postat av: gabriella

Men hej!!

Algot hade för sig att sova ett tag i vår säng med...

Men det gick ju över! =0) han ligger nöjt å sover i sin vagga!! =0)

Men nu ska vi köpa spjälsäng...

Kram!!kram!

2010-01-20 @ 20:49:25
URL: http://lillkakan.blogg.se/
Postat av: AnnaH

BB-bilden tas på Sandro (vid bågenhusen). Tisdagar är det gratis och bilden publiceras i VK och VF. Vill man få en bild mailad att skicka till andra tidningar kostar det 70 kr och man kan självklart köpa papperskopior också. Det är bara att ringa och boka tid. :-D

2010-01-20 @ 21:33:52
URL: http://annaharr.se
Postat av: Marlene [mamma till ned]

Ja det där med sömn är en evig undran.. Vår son sover nästan ALDRIG, haha! Fast man har vant sig nu efter fem månader.. ;)

Kram

2010-01-21 @ 19:00:11
URL: http://marlees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0