BVC - Mait 5 månader och 6 dagar


Precis som jag spekulerade kring i förra inlägget så blev det ingen vaccinering för Mait utan nu ska vi tillbaka nästa tisdag för spruta istället. Läkaren var på plats och lyssnade, klämde och kände. Hon frågade och ville se när Mait vänder på sig, flyttar grejer mellan händerna osv. men det händer ju så klart inte när det ska ske på beställning. Maitan låg så stilla på rygg och situpade sig för att få sitta upp och kolla på alla roliga saker. Ligga på mage, vad är det? Väl på mage, läkaren vände na, hittade hon ett måttband så när det var dags för "nyckelknippan" som skulle förflyttas mellan händer och lekas med så var den helt ointressant, måttbandet lockade sååå mycket mer =)

Väger gör hon 850 gram MER än förra gången,  7310 gram, med andra ord normal viktig, de ni ;-) Längden är ståtliga 68 cm ( tydligen väldigt långt för en flicka i den här åldern) och huvudet har hoppat upp till kurvan under normalen och är nu 41,1 cm i omfång.

Slutligen måste jag  bara visa fåren vi gick förbi på vägen till BVC, visst är de söta? Mait blev helt till sig i byxan efter en annars grinig promenad och viftade som besatt i min famn under högljudda iiihhahhaahaoiia. Får nog bli en tur till fåren imorgon också så hon blir glad i alla fall 5 minuter om dagen =)


Kommentarer
Postat av: lina & august

tja, hur har jag gjort... jag har helt gått efter 5-minuters-instruktionen på wordpress-hemsidan. här: http://codex.wordpress.org/Installing_WordPress det var inget som krånglade för mig, vad jag kan minnas. har du fyllt i dina uppgifter rätt i wp-configfilen innan du laddar upp allt till servern via ftp? för sen när du gjort allt det och kör installationen så ska det vara klart på fem röda. typ. men det var ju år och dar sedan jag gjorde det så minnet sviker lite...

2010-06-03 @ 19:00:56
URL: http://i-fokus.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0