Ny efterrätt


En väldigt glad älskling vaknade efter en nap på över 2 timmar, väldigt ovanligt att förmiddagsluren blir så lång men är man förkyld så är man. Hungrig men ändå glad så jag hade tid att fixa lite med tvätten för att sedan bjuda liten på lunch. Majs och potatis, inte hemmagjord för det tycker hon inte om, utan det SKA vara burkmat. Konstiga onge! =)


Jag fick ett tips om att många barn tycker om grekisk/turkisk yoghurt med mosad banan här om veckan. Eftersom banan lätt kan göra magen hård så körde jag med mosat päron istället. Funkade alldeles utmärkt! 2 msk mosat päron och 1 msk youghurt blev en alldeles lagom mängd efter en burk med mat. Nu ska vi se på film - Tora! Tora! Tora!

Trevlig start på helgen!


Kommentarer
Postat av: karolin

Nämen fy för att vara sjuk! Krya på er!



Ja visst är det gulligt när de ska ha saker i nyllet! Jag blir alltid så nojjig så på natten får inte Elin ha gosedjurssnuttarna utan då har hon en filt jag sytt själv, som går att andas igenom :) Men hon är nöjd ändå haha



kram

2010-06-04 @ 16:47:33
URL: http://bekk.blogg.se/
Postat av: Magda.

Åh vad bra tips! Det här ska jag absolut testa och härma.

Krya på er familjen, så hoppas jag att vi ses på tisdag!

2010-06-04 @ 19:12:35
URL: http://www.fantastiskaliv.blogspot.com
Postat av: Glada yoyo

Verkligen bra tips!! Ska genast prova, både messmör och päron med youghurt! Det är ett väldigt liv här hemma nu så fort nr 2 ska göras ;-)

2010-06-05 @ 09:13:18
URL: http://gladayoyo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0