5034



Så många gram väger Maitan nu. På 12 dagar har hon alltså gått upp 370 gram förkylning till trots, inte illa pinkat! Hon växer på längden också och är nu 60,9 cm lång, inte konstigt att vi inte har kvar några 56:or i hennes byrå =) Vi hade inget inbokat besök på BVC men jag hade ändå vägarna förbi så jag svängde in och lånade vågen/mätbordet som står i väntrummet. Var lite nyfiken hur hon har klarat förkylningen och det här var över förväntan. Vi ska dit nästa tisdag igen så då får vi se hur mycket hon går upp / vecka. Inte för att jag oroar mig längre, det är så tydligt att hon är nöjd när hon fått bröstet, fort går det att bli mätt numera också, jätte skönt! Trodde att det hade med förkylningen att göra, tänkte att hon kanske blev trött och lessnade men så är det bevisligen inte..

Promenaden hade ett till delmål, lämna in paket. Ibland funderar jag på vad det är för folk som får jobb. Nu tillexempel så visste jag att frakten skulle bli 175:- , karln i kassan säger 345 :-. Jag blev ganska förvånad och sa som det var att jag kollat på posten.se och där skulle det bli 175:-, nä då visade det sig att han antog att det var viktigare att paketet kom fram en dag fortare än att det blev billigt. Är glad jag kollade innan för 345:- var sjukt mycket för ett paket på 4 kg. Som sagt ibland funderar jag...

Det blev dryga två timmar i solen idag, eller solen som bitvis tittade fram. Väldigt skönt ute moln eller inte, för första gången på väldigt länge så blåste det minimalt, Lovely!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0