BVC besök


Som sagt, vaccineringen gick precis som planerat. Ongen skrek, fällde några tårar men lugnade ner sig ganska snabbt och var sitt vanliga jag. Vår BVC tant förundrades över hur stark Mait är för hon bjöd upp till en kamp, inte vill hon bli fasthållen för att få sprutor inte. Bra kämpar anda där, det kommer behövas om hon ska bli golfproffs ;-)
Hon har även tjockat på sig lite grann och vägde nu 5400 gram blankt och är 62,2 cm lång. Hon ligger en  kurva under medel på vikt och huvudomfång och en över på längden, precis som hon alltid gjort =)

Nä nu blir det storstädning för hela slanten, har packat in storhandlingen och gjort lite hemmafixeri, bäst att passa på när Magnus är ute med Vilde, så nu är det golven kvar. Synd bara att Maitan precis vaknade, men hon brukar somna till ljudet av dammsugaren så det problemet är snabbt löst =)

Hörs hej!

.

Kommentarer
Postat av: Moa

Vilken skillnad det kan vara på pojkar och flickor. =) Douglas väger 1 kg mer än Mait men är lika lång..

Jag fick dessutom mitt gamla hälsokort från när jag var bebis och det skiljer mkt i vikt där med men inte så mkt i längd.. Flickor kanske är mer långa och smala medan pojkar är knubbiga.. =)



Skönt att ni fick sovmorgon oxå... =)

2010-03-26 @ 13:27:34
URL: http://www.metrobloggen.se/moasliv
Postat av: Josefine

När Signe var 62 lång vägde hon 7,7 kilo. Fetknoppen. Det var på hennes sexmånadersdag, vill jag minnas. :-)

2010-03-26 @ 13:52:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0