Feber


Helgen började med att Mait fick vaccinationsfeber frampå fredag kväll, alltså hennes kväll så vid 16- tiden. När den var som högst stannade termometern på 38.6 och då gav jag en alvedon i baken  och stoppade henne i säng. Vår BVC tant tyckte inte vi behövde ge alvedon innan 38.4 så vi följde hennes råd. Efter det kom Oskar med lite vin och när jag som bäst lagade mat kom kvällens andra herrbesök, Tomas. Vi tre och Magnus åt en trevlig och god middag. M lämnade oss innan nio för då var hans rast slut och det var dags att köra taxi igen. Vi fortsatte dock umgänget ett par timmar till, men vid 23 sa min kropp ifrån och jag skickade hem herrarna. Natten blev strulig för både mig och Maitan. Jag drack vin så Mait fick ersättning och jag pumpade ur, av den anledningen tror jag att jag klev upp 5-6 gånger, matandet stämmde inte med när mina bröst var fulla och sen började jag få feber av den förkylning som hastigt och lustigt kom när jag städade på fredagen och Mait var nappig av sin feber. En jobbig natt med andra ord, tur det inte är ofta vi har det.

Magnus kom hem där på morgon kvisten så när Mait vaknade för dagen hade jag sovit 4,5 timmar och Magnus endast 2. Förmiddagen var jobbig men sen innan lunch kom bästa Lena på besök och vi hängde hela eftermiddagen, hann till och med ner på stan en sväng.

Igår kväll blev det soffan för min del, jag var helt däckad men kunde inte somna. Har sovit väldigt lite inatt med, mest pga feber och huvudvärk men även för att Mait inte har varit helt nöjd.

Som tur är så vaknade jag av en solstråle till dotter tremånaders dagen till ära och idag har vi haft en BRA dag. Jag har varit på loppis och nu ligger Mait, Magnus och Vilde promenerar och middagen puttrar i ugnen. Dock så har jag fortfarande feber och jag verkar även ha lyckats smitta ner Magnus, typiskt!

Ska bjudsa på lite bilder av Mait senare, men nu ska jag styra lite mer med middagen!

Kommentarer
Postat av: karolin

Usch vi hade ju en sån sjukomgång hela familjen alldeles nyss och jag rekomenderar det INTE! Stackars er, hoppas ni blir friska snart!



kram

2010-03-29 @ 10:13:06
URL: http://bekk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0