Förvånad



För en liten stund sedan tog jag och Mait en tur till tvättstugan för att boka en tid till imorgon så mötte vi två tjejer i 20 års åldern. Den ena utbrister Åh vilken söt pojke! Vad heter han? Mitt svar var hon heter Mait. Bryr mig inte så mycket utan tyckte mest det var lite lustigt. Väl inne i lägenheten igen inser jag att det säkert var kläderna som fick tjejerna att tro att det var en pojk. Är det verkligen så fortfarande? Jag tycker inte Mait har särskillt "pojkiga" kläder på sig idag, vad tycker ni?


Body från KapAhl, byxor ärvda.



Tydligen så lever även yngre människor i villfarelesen att pojkkläder är blåa/gröna/bruna osv och tjejkläder rosa och lila, aldrig! Här använder vi det vi tycker är snyggt, och ibland fult, men alltid bekvämt. Och vi rödhåriga har svårt att hitta en färg vi passar bättre i än grönt, så vad är bättre på Maitan är denna body ;-)

Såg nu att jag även fått en kommentar som tyckte han är så söt, andra gången idag och andra gången ever någon kallar Mait pojk.. Men vad gör det, hon är i slutändan en människa inte ett kön =)

Kommentarer
Postat av: Jenny Penny

Tjo!



Jag tycker det är mycket intressant det där, med att det enda folk frågar är vilket kön bebisen har. För annars verkar de inte kunna förhålla sig till den. Måste man verkligen ändra sätt/samtalston beroende på kön...



Jag älskar de starka färger du sätter på Mait :D och grönt är sjuukt snyggt..



puss från Otto :D

2010-03-04 @ 17:40:45
Postat av: natasha

tack! han kom den 30 januari :). ja jag tyckte det var kasst! du får ursäkta mig för jag skrev han! folk har frågat också om liam är en flicka eller pojke :p haha pga hans hår säger dem.

2010-03-04 @ 18:56:07
URL: http://natashalarsson.blogg.se/
Postat av: lina

äsch sånt där är så löjligt. man måste ju använda de färger man tycker om. superfin body förresten! helt klart en som jag kan tänka mig till august, ja även om han skulle ha varit en flicka. :)

2010-03-04 @ 20:56:48
URL: http://i-fokus.se/blogg
Postat av: Caroline - Mamma till Freija & Loke.

Absolut härma på du! : )

2010-03-04 @ 21:57:21
URL: http://freijasmamma.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag har fått frågor om Neo är en pojke eller flicka, trots att han haft blått på sig. Så ibland undrar man hur folk tänker =)



Jo jag kan tänka mig att jag kan ha vätskebrist.. Är ganska så dålig på att dricka vatten..

Hoppas allt är bra med er annars!

Kram kram!

2010-03-04 @ 22:22:15
URL: http://tassandra80.bloggplatsen.se
Postat av: Familjen Korb ♡ Blivande tvåbarnsmamma

Så söt lillan.. :)

2010-03-04 @ 23:18:04
URL: http://salkert.se
Postat av: Sofia

Det är verkligen märkligt att folk inte frågar utan tar för givet.. Mait är jättefin i grönt och jag tycker inte att det var så pojkiga kläder. Det är bra att du inte bryr dig utan fortsätter använda sånt hon är fin i och som ni gillar: :)

2010-03-05 @ 05:44:02
URL: http://sofiaahlehjelm.blogspot.com
Postat av: Elin

Tycker att Maitan passar som smäck i gröna kläder och att du gör rätt i att strunta i alla fördomar. Vad tusan spelar kön för roll för en lite bebis? De lär väl knappast bry sig om de ser ut som en pojk eller flicka...



Hoppas allt är bra med er! KRAM



2010-03-06 @ 10:49:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0