GOD morgon fredag!



Jag vaknade med solen och Mait vid 05.08 idag, faktiskt inte helt dummt att sitta och amma och beundra soluppgången genom vardagsrums fönstret. Tror det får bli en vana =) Gick och la oss igen efter amningen och för mig blev det morgon vid kvart över sju igen, tror M och M gick upp vid halv sju. Vi hade en ganska konstig kväll/natt för lillan vaknade vid tolv och ville ha mat, men när hon väl var mätt och belåten så ville hon inte sova utan låg och försökte charma mig och Magnus, inte svårt om jag säger så. Efter en stund la jag henne i sin säng och tände nattlampan och släkte vår lampa. En kvart senare var hon tyst det glada jollret övergick i sinom tid till ett lätt snarkande, sötnosen! Tror den sena lekstunden berodde på den ovanligt långa luren hon tog på eftermiddagen igår. Hon sov sig igenom hela promenaden på tre timmar mellan ett och fyra, i vanliga fall sover hon mellan typ två och halv fyra, stor skillnad.

Mellan insmörjningar ( Essex och hydrocortison för hennes eksem som inte finns men det är mysigt att smörja och bli smörjd, taktil beröring) så tog vi oss ett magpass. Fotogalningen i mig blossade som vanligt upp =)


Nu inväntar vi att pappa och Mona ska komma upp genom att städa lite mer och jag ska lägga ut mina "garderobs fynd" på tradera. Då klart blir det en härlig promenad i solen också, men ska ta den på förmiddagen idag för igår började det spöregna när vi varit ute en halvtimme. Inte skönt, men det påskyndar snösmältningen, inget ont som inte har något gott med sig! =)

Kommentarer
Postat av: Sara med Tyra & Noah

Superfin bild!!

2010-03-12 @ 10:38:19
URL: http://busungarna.wordpress.com
Postat av: Tova

Åh, en sån sötis! Och amning vid soluppgång låter inte så tokigt, kanske ska prova att gå upp tidigt nån gång :P

2010-03-12 @ 12:57:22
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0