Tidigt god morgon

Vår älskade lilla hjärta tog tag i dagen vid 05.48 biip. Blev själaglad när jag lyckades lura henne att ligga tyst i egen säng efter amningen vid 04.37. I vanliga fall brukar det vara morgon redan efter det målet, men idag fick vi en timme till =) Hämtade över hjärtat till sängen och sedan låg hon där och pratade i en halvtimme medan jag försökte fly verkligheten. 06:17 gav jag upp och nu sitter vi här. Jag vid min dator då dottern tyckte att mumin blev intressantare än mamma, men vi har hunnit med en del redan. Sångstund, lek med skallra, blöjbyte och så klart en massa härliga smajl.  Tänk om jag kunde känna den glädjen så här tidigt en lördag morgon =)


Allt ska in i munnen.


De nhär skallran med hjärtan från när Magnus var liten är på god väg att bli en ny favorit. Hon har börjat lära sig att greppa den först sista dygnet, men nu går det framåt med stora steg. In i munnen, skaka med höger hand, byta hand och sen skaka med vänster hand. Och så fortsätter det. Ibland släpper hon den och då är det bara att hålla upp den framför henne så kommer nävarna trevandes. För det trevas fortfarande, hon har inte full kontroll på armrörelserna och framför allt så är det avståndsbedömningen som felar allt som oftast. Men det går framåt =)

Appropå framåt, igår vände hon sig från mage till rygg T V Å gånger på raken, starka tjejen! Det är helt otroligt att se hur hon utvecklas. Önskar nästan vi bodde i Big Brother huset så A L L T skulle finnas dokumenterat, men det gör vi inte. Jag blir så fascinerad av hennes framsteg att jag glömmer bort att filma, lovar att jag ska bli bättre så ska ni få se med egna ögon =)

Trevlig lördag!

Kommentarer
Postat av: Linda, mamma till lille Leon !

Hihi awe, en till här som fått en tidig morgon, Leon somnar fint vid 21 på kvällen och vill ha sin mat vid 4 på natten men brukar somna om gott men de 2 senaste dagarna har han piggnat till redan vid 3, velat ha mat vid halv 5 och sen legat och pratat fram till 6 då han somna om ett litet tag för att sen vakna helt vid 8 , man kan ju slugnt säga att maan är tröööött. Men å andra sidan liger han ju ite och vrålar på tidig morgon utan jollrar och skrattar så man kan inte annat än att skratta åt det hela :)

Häftigt hon börjat "leka" nu :) Tiden går fort, vill bara att det ska avstanna lite nu :) Kraam

2010-03-20 @ 11:13:58
URL: http://liindatherese.blogg.se/
Postat av: Sara med Tyra & Noah

Vad duktig hon är!! :)

2010-03-20 @ 11:38:12
URL: http://busungarna.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0