Home, Sweet Home



Så SKÖNT det var att komma hem. Inte för att vi inte har haft en kanon dag jag och Mait utan mest för att det är skönt att komma hem. Jag håller på och donar med middagen, pasta med lax och broccolisås medan pappan och dottern får spendera lite kvalitetstid ihop. Jag rövade trots allt bort henne hela långa dagen =)


Visst är det lustigt att det kan vara så härligt att kliva in hemma hos sig själv? Jag ser det som det ultimata sundhetstecknet på att vi har både ett boende vi trivs med och att vi trivs med livet tillsammans. Det är en utmärkt bekräftelse på att det vi har nu är RÄTT, älskar den känslan! Trots att jag inte är direkt jätte nöjd med att bo kvar i Umeå nått/några år till så måste jag ändå erkänna att som livet ter sig idag, med familjen, gamla och nya vänner och ett jobb jag verkligen tycker om, känns det inte helt bortkastat att vi blir kvar här ett tag till.
Den största sorgen är att vi inte bor nära våra familjer, vilket blivit så otroligt påtagligt sen Mait blev en del av vår vardag. Vi vill dela den vardagen med våra familjer, men som det är nu är det väldigt svårt på grund av de avstånd som skiljer oss åt =(

Tur det finns telefoner och bloggar =)

Kommentarer
Postat av: Ros-Marie

Ja, det vore härligt att bo närmare varandra!

Tack och lov för dina bloggar och alla fina bilder.

Må så gott puss puss

2010-03-17 @ 18:42:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0