Köpstopp


Den här dialogen utspelade sig mellan mig och Magnus när vi drack kaffe i förmiddags.

Jag - Jag har köpstopp på barnkläder nu.

Magnus - Jaha, ska du ha det, varför då?

Jag - Jag har inte råd att köpa mer barnkläder och det behövs inge mer inför sommaren.

Magnus - Säger du det så är det så.

Jag - Säg ÅT mig att jag har köpstopp NU.

Magnus - Det kanske är dags med köpstopp av barnkläder nu älskling.

Hmm, är det verkligen sunt att jag säger åt Magnus att jag behöver köpstopp men HAN måste säga åt mig? Hur ofta BER en kvinna sin karl att säga åt henne att INTE handla? Typ aldrig! Ja ni, ibland är jag lite lustig men i det här fallet förvånade Magnus mig ännu mer. Visst jag tycker om att handla och att handla till Maitan är ju typ det roligaste som finns. Börjar få mer förståelse till hur vissa hushåll kan ha så otroliga mängder leksaker, barnkläder och prylar. Men Magnus, du har ju faktiskt sagt klart och tydligt att jag kanske ska lugna ner mig med shoppandet i förväg. Som den snusförnuftiga karln han är så har han ju rätt i att det som är fint på Lindex idag kanske jag inte ska köpa i stl 74 bara för att köpa det när vi redan har så mycket i stl 62 och 68. När det är dags för 74 vill jag säkerligen köpa det fina som finns då, lite momment 22 men ni fattar.

Jag gav dig öppet mål idag älskling, jag sa det i princip högt, du har rätt, eller snarare  jag har handlat alldeles lagom men det kan bli för mycket ;-) Vad hände, du tog inte chansen utan jag fick lägga en frispark mot dina ben så det ändå är du som får göra mål. Konstigt! För hur ofta erkänner JAG att DU har rätt, det brukar sitta väldigt långt in, så även idag och ändå tar du inte chansen att påpeka faktum. Tror du tappat stinget älskling ;-)

Kommentarer
Postat av: unique

hahaha Jag har gjort likadant

2010-03-26 @ 07:44:18
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Catarina

Maken sa för nån dag sedan att han tror att jag har köpstopp på kokböcker nu. Det har han sagt förr och det håller jag med om.



Jag har också gett mig själv köpstopp på barnkläder. I storlek 68.

74 och 80 tycker jag fortfarande är fritt fram... :)

2010-03-27 @ 23:25:16
URL: http://ninna77.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0