Jag gillar eko



Jag handlar inte så mycket nya kläder till Maitan utan tycker det är lite av en sport att hita fina begagnade kläder billigt, dessutom är det miljövänligt att tänka återanvändning i det samhälle vi lerver i där konsumtionen är så otroligt överdrivet. Om jag mot förmodan handlar barnkläder nya så är det till 90% ekologiska kläder som införskaffas, inte bara för att det är just ekologiskt utan även för att några av mina absoluta favorit märken gör en stor del eller nästan alla kläder i ekologiskt material. Kanon bra tycker jag och ger det en stor facebook tumme ;-) Inte nog med att jag handlar kläder åt Mait ibland utan hon får ju även kläder ganska ofta, fattar inte varför för bebis kläder är inte alls roliga och söta att handla =) Hon fick i alla fall en riktig favorit från Magnus farbror Mats, en toppluva från DUNS.se de gör riktigt fina ekologiska kläder i färgglada mönster.



Ett annat märke jag gärna shoppar från är blingo, tyvärr är det ju svindyrt med  just de ekologiska märkeskläderna så det blir inte ofta och mycket. men precis innan jul unnade jag Ärtan i magen en filt från just blingo och en sparkdräkt som Maitan ännu inte vuxit i, the gift that keeps on giving =) Försvarade förövrigt de rea inköpen med att jag kan sälja iväg filten och dräkten till samma pris som jag betalade, på tradera är det hett med blingo.

Några andra favoriter bland de ekologiska barnklädesmärkena är Katvig, Snoffs, Liandlo och Little green radicals för att nämna några, men de är inte billiga =( Som tur är så är två av mina absoluta favoriter när det kommer till barnkläder ( hittills) Me Too och Name It, båda dessa märken är inte bara ekologiska utan även i en prisklass som fungerar även för min tunna plånbok =) Alla andra härliga märken får jag passa på att gå lös på när det är rea. Sen ska vi inte glömma bort de "vanliga" affärerna som finns i varje sömning svensk liten småstad. Kap Ahl säljer Öko-Tex certifierad kläder, H&M börjar få in mer och mer basplagg som är ekologiska, lovely!


Luva från Duns och body från Me too, vår färgklick =)



Åhh, det finns verkligen hur mycket fina barnkläder som helst där ute, tänk om alla kunde sälja iväg det de har liggandes i lådor och på vindar. Jag hoppas att i och med att efterfrågan efter ekologiska barnkläder ökar så kommer priserna att sjunka, inte så det blir gratis men lite i alla fall. Kan gott gälla för alla barnkläder, 249 :- för en body i storlek 56 är åtminstonne en hunka för mycket.




Kommentarer
Postat av: Kim

Oj! Är det ditt och killens? Inga planer på att rusta och flytta dit? Vad gör ni med all mark, är den ut arrenderad? :)



Jag har missat att Name it kläderna är ekologiska, men det är ju bra. Min syrra jobbar med deras designers så det blir en del kläder därifrån. :)

2010-03-01 @ 22:48:05
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: Kim

Lyxigt! Är det uppe i norr? :)

2010-03-01 @ 23:18:04
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: krillan

men så fiiiin hon e :)

2010-03-02 @ 19:49:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0