Mammig morgon



Lillan vaknade någon gång efter sex imorse och var tätt i näsan och snorade för fullt. Sen dess har varken jag eller Mait sovit mer än några minuter. Jag för att hon fäktas under mitt täcke och hon för att hon är så snorig och tycker det är obehagligt. Stackars liten, inte lätt att vara så förkyld när man är så liten. Nu har jag ängligen kunnat sätta henne i babysitten utan gnäll och jag  får en välförtjänt pause från ammandet/apbebisbärandet. Känns väldigt ovant för Mait är väldigt självständig annars och brukar inte vara så klängig, men idag verkar det vara en sån dag, ganska mysigt måste jag medgel, dock får hon gärna bli frisk.


Apbebis

Det är en av de första gångerna jag har låtit henne sova i vår säng, oftast får hon ligga hos oss när vi morgon myser men då leker/sjunger vi, nu fick hon ligga hos oss så jag skulle kunna snyta, trösta och mysa när hon var så tät och gnällig. Nu ska vi bara hålla tummarna för att det inte är det otäcka RS-viruset som kommit för att hälsa på. Har hört att det är en ganska kraftig spridning i Umeå av RS just nu =( Nä, nu ska vi vila lite, jag är helt slut..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0