Smart, smartare, smartast



Tre saker jag värdesätter som bebisförälder:

Napphållare. Vad skulle vi göra utan den, både jag och M har en förmåga att slänga iväg nappen på de mest otroligt osannolika ställen. Med detta napparnas senilsnöre så hamnar nappen alltid vid Mait när den tas /spottas ur. Hon har även börjat greppa  själva nappen när den hänger där i sitt band =) Sparar oss föräldrar många stunder av letande och nu behöver jag inte köpa nya varje vecka utan de hinner användas lite längre..

Nässug.
Redan innan förlossningen köpte jag hem en näsfrida, en boll som man trycker ur luften ur och sen när man släpper på bollen så sugs barnets näsa ur. Men den funkar INTE bra så i veckan uppgraderade vi oss till en nässug från apoteket. Den funkar så att man bildligt och bokstavligt talat suger ur barnets näsa. Men lugn, det är ett filter i den så snoret stannar i sugen. Funkar kanon bara man kommer ihåg att använda saltlösning/brösmjölk som slemlösare i näsan först, det blir lite mer "lättflytande" då om jag så säger. Denna sug och saltlösningen har räddat våra nätter nu när Mait varit så förkyld.

Bodyförlängare
. Har precis beställt hem ett fyrpack med bodyförlängare. För oss med en lång och smal dotter är det helt perfekt, nu kommer Mait kunna använda storlekarna lite längre tid eftersom hon (än så länge) bara växer ur bodiesarna på längden och inte på bredden.



Kommentarer
Postat av: Jennie

Du får gärna maila mig uppgifterna :D jag har totalt glömt det , .



Nässug är toppenbra ! Fast vidar avskyyyr den . haha

2010-03-07 @ 16:22:08
URL: http://mammatillvidar.blogg.se/
Postat av: Catarina

Ja, jag måste också införskaffa nån sorts snorsug till nästa gång hon blir förkyld.

2010-03-07 @ 16:40:25
URL: http://lillawestin.blogspot.com
Postat av: rebecka

nice blogg :D

2010-03-07 @ 17:37:21
URL: http://mesheandus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0