Snälla vänner

Jag måste verkligen säga att vi har snälla och omtänksamma vänner, paketet jag och Mait hämtade ut innan brunchen hos Sara innehöll den här jätte fina stickade tröjan. Tusen tack Pia. Jag är nog ganska lätt imponerad när det kommer till stickade saker för jag kan inte ens få till en halsduk, men den här är allt annat än lättstickad. Pia har knåpat ihop den utifrån eget mönster och med ekologiskt baby ullgarn, inte illa! Många många tack, den här ska vi slita nu under våren då den kommer passa perfekt istället för hela vintermunderingen =)

Perfekt vår och hösttröja!

Efter paket uthämtningen bar det av direkt till Sara
, Tyra och Noah för brunch med mammamaffian. Tyvärr är det magsjuke tider så vi hade en väldit decimerad maffia träff idag, bara Hannah med Svea och jag med Mait som dök upp från orginal gänget. Saras syster Jonna blev blixtinkallad nu när vi var så få, vi kan inte äta hur mycket som helst. Eller jo det kan vi nog men vi bör inte göra det =)
Det är ganska farligt när vi träffas
och brunchar/lunchar/fikar för vi kan sitta och äta i flera timmar. Värst var det innan jul då alla var höggravida och ingen hade någon botten eller ork att engagera sig i vad som stoppades i munnen. Nu när alla bebisar är ute och vi har börjat måna kring figurerna igen och resultatet av amningen börjar synas, så har vi blivit mer hälsosamma. Eller vi har i alla fall bytt ut chokladkakorna mot frukt till efterrätt, gott OCH nyttigt!

Så efter en trevlig dag hos Sara
ska jag nu försöka få lite ordning här hemma, Maitan sover, Magnus ligger på sängen och "pluggar" så det gäller att passa på. Tanken var att jag och Mait skulle ta en långpromenad med Vilde just nu men det blev bara en tur runt kvarteret, M tar långpromisen för det är så trist väder att dra vagn i. Maitan sover dock sin första riktiga lur för dagen just nu. Vet inte vad det är men hon vaknade vid 06 och var sen vaken till 9.30. Hon brukar i och för sig somna då och sova till 11.30 men idag sov hon bara medan hon satt i bilen för att vakna när vi klev in hos Sara. Sen sov hon i Noahs babygym i 45 minuter. Väldigt lite! Hoppas hon sover en längre stund nu då, fast hon börjar ju närma sig tre månaders strecket och då blir de visst mindre sömn på dagtid för de flesta. Mait sover inte speciellt mycket på dagarna som det är redan så jag hoppas det kommer funka. Förhoppningsvis innebär mindre sömn på dagtid att det blir  liite längre sömn på morgonen än vad det varit sista två, tre veckorna =)

 


Kommentarer
Postat av: Mirka / This November

sv: jo jag vet det, men jag trivs med blogg.se trots alla negativa saker som finns för tillfället. Blogg.se är enda sidan där man får ha en HELT egen design vad jag vet :)

2010-03-18 @ 15:39:33
URL: http://thisnovember.blogg.se/
Postat av: Jennie

Hej ja , men jag skulle nog kunna efter nio . Då ska jag nog ha huinnit installera msn också . Jag har precis kommit hem och fått lite mat i magen . Jag ska fixa med det snart , Jag hoppas vi syns vid msn vid nio-tiden.



tycker du har fått lite mer ordning här . Prickarna är borta och sådär . :)



kram

2010-03-18 @ 18:20:26
URL: http://mammatillvidar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0